سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیتا سامانه‌ای برای توسعه کشت گیاهان دارویی در خوزستان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از فراهم شدن شرایط دریافت تسهیلات ارزان قیمت از سامانه سیتا برای متقاضیان کشت گیاهان دارویی در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خدارحم امیری زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت بانکی در اردیبهشت امسال برای تولیدکنندگان گیاهان دارویی در خوزستان با نرخ ۴ درصد امکانپذیر شد.

او با بیان اینکه متقاضیان کشت گیاهان دارویی برای دریافت تسهیلات می‌توانند به سامانه سیتا مراجعه و تسهیلات بانکی تا سقف یک میلیارد ریال دریافت کنند، افزود: خوزستان با دارا بودن ۴ اقلیم مختلف آب و هوایی دارای بیش از ۵۰ گونه دارویی با ارزش صادراتی و بیش از ۳۰ گونه مهم قابل کشت و توسعه است.

امیری زاده با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ سطح زیر کشت گیاهان دارویی در خوزستان یک هزار و ۷۰۰ هکتار و میزان تولید ۲۸ هزار تن بوده که نسبت به سال قبل از آن ۳۰ درصد افزایش داشته است، ادامه داد: نعنا فلفلی، آلوئه ورا، شیرین بیان، رزماری، به لیمو، مرزه خوزستانی، گل گاوزبان و بومادران از گونه‌های مهم گیاهان دارویی استان به شمار می‌روند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه خوزستان پس از استان‌های خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان جایگاه سوم را در تولید گیاهان دارویی کشور دارد، اظهار داشت: از تولیدکنندگان گیاهان دارویی با پرداخت یارانه به تولیدکنندگان، تامین بذر و نشای مورد نیاز، تسهیلات و کشت‌های قراردادی حمایت می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: طبق برنامه ۳ ساله که برای توسعه گیاهان دارویی برنامه ریزی شده توسعه گیاهان دارویی یک ساله و یک ساله‌های زراعی، گیاهان دارویی چندساله توسعه یافته، گیاهان دارویی چندساله در حال توسعه و گیاهان دارویی مورد هدف در زمین‌های شیب دار و منابع طبیعی پیش بینی شده با توجه به تنوع آب و هوایی و تنوع گیاهان دارویی موجود و نیاز بازار، الگوی کاشت مشخص شده و طرح بر مبنای سطح کشت سالانه و هزینه اجرا و کاشت گیاهان دارویی هر پروژه، اعتبار مورد نیاز برآورد شده است.

او با بیان اینکه ۳ هزار و ۴۰۰ نفر به طور مستقیم در خوزستان در زمینه تولید گیاهان دارویی مشغول فعالیت هستند و بیش از ۵۰۰ نفر بطور غیرمستقیم در این زمینه فعالیت دارند، گفت: در مناطق ۹ گانه خوزستان ۴۸ واحد صنایع فرآوری و خشک کنی پیش بینی شده است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
عبدالعباس شریفی
۱۳:۵۵ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
سلام برای کاشت گیاهان دارویی میخوام اقدام بکنم ولی هیچ اطلاعاتی ندارم و اینجا هم کسی بلد نیست میخوام اولین نفری باشم که اینجا بکارم که همه ببینند و همه بکارن ممنون میشم کسی راهنماییم بکنه من ساکن خوزستان شهرستان رامشیر