سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سوئد سفیر روسیه را احضار کرد

سوئد سفیر روسیه را در پی تحریم‌های مسکو علیه مقامات اتحادیه اروپا احضار کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه سوئد امروز، شنبه سفیر روسیه را به منظور اعتراض در خصوص تحریم‌های مسکو علیه هشت تن از مقامات اتحادیه اروپا احضار کرد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از «ماتس ساموئلسن» سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: بر خلاف تحریم‌های اتحادیه اروپا، تحریم‌های روسیه خودسرانه، از لحاظ قانونی نامشخص و نشانگر انگیز‌ها های سیاسی است.

در میان افرادی که ورود آن‌ها به روسیه ممنوع شده، نام «آیسا اسکات» رئیس آزمایشگاه ایمنی شیمیایی و هسته‌ای موسسه تحقیقات دفاعی سوئد به چشم می‌خورد.

این آزمایشگاه تخصصی که در زمینه بررسی سموم و مواد بسیار سمی فعالیت می‌کند پیش‌تر نتایج آزمایش‌های یک لابراتوار آلمانی در خصوص مسمومیت الکسی ناوالنی، چهره سرشناس مخالف دولت روسیه را مورد تایید قرار داده بود.

ینس ماتسون، مدیر کل یک موسسه تحقیقات دفاعی که لابراتوار تحت ریاست خانم اسکات زیر مجموعه آن به حساب می‌آید در واکنش به این تصمیم مسکو با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: اینکه روسیه یک پژوهشگر را به دلیل انجام کار و وظیفه حرفه‌ای تحت تحریم قرار دهد کاملا غیرقابل قبول است.

گفتنی است روز جمعه وزارت خارجه روسیه فهرستی از ۸ شهروند اتحادیه اروپا را منتشر کرد که ورود آن‌ها به روسیه ممنوع شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.