سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنور داغ فعالیت نانوایی ها در ماه رمضان

رئیس اتحادیه نانوایان بیرجند گفت: فعالیت نانوایی ها در ماه رمضان همچون سایر ایام سال ادامه دارد.

مرادی رئیس اتحادیه نانوایان بیرجند در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: در شب‌های قدر نانوایی‌ها تعطیل نخواهند بود و به شکل قبل به پخت خود ادامه می دهند.

او افزود: ۵۰ تا ۵۵ درصد نانوایی‌ها، تعطیلی مجاز شان را برای روز‌های جمعه گذاشته اند و در روز‌های جمعه تعداد بیشتری نانوایی بسته است اما در هر محله یک نانوایی در روز‌های جمعه باز است تا مردم با کمبود مواجه نشوند.

مرادی تصریح کرد: تعطیلی غیر مجاز نانوایی ها، منجر به برخورد و قطع سهمیه آرد آنها می شود.

رئیس اتحادیه نانوایان بیرجند اظهار کرد: در شب‌های قدر گاهی مردم نذر پخت نان می‌کنند و نانوایی ها به صورت صلواتی اقدام به پخت می‌کنند.

او گفت: با توجه به لغو منع تردد‌ها، نانوایی‌های نوع ۲ یا همان آزاد پز‌ها می‌توانند تا ساعات پایانی شب مشغول به پخت باشند.

مرادی در مورد شیفت‌های ماه رمضان بیان کرد: برخی نانوایی‌ها به صورت سه شیفته در صبح، ظهر و شب باز هستند و نانوایی‌های دو شیفته از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و نیم و ۳ بعدازظهر تا لحظه اذان مغرب باز و مشغول به پخت هستند.

رئیس اتحادیه نانوایان شهرستان بیرجند در پایان از سختی‌های این صنف گلایه کرد و گفت: تمام هزینه‌های متفرقه برای پخت نان بالا رفته است، اما تغییری در قیمت نان ایجاد نشده است و این موضوع باعث سختی کار در این صنف شده است.

انتهای پیام/ ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.