وقتی هزینه های جانبی نانوایان، کمرشان را خم کرده است

رئیس اتحادیه نانوایان خراسان جنوبی گفت: با توجه به افزایش هزینه های جانبی در نانوایی ها و ثبات قیمت نان ادامه روند تولید نان برای بسیاری از نانوایی ها به صرفه نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، مرادی رئیس اتحادیه نانوایان خراسان جنوبی گفت: هزینه‌های جانبی اعم از کارگر، خمیر مایه، اجاره بها، هزینه آب، برق و گاز افزایش چشمگیری داشته است که با وجود ثبات درآمد نانوایان، دیگر ادامه روند تولید میسر نخواهد بود.

او در خصوص کمبود آرد، افزود: نانوایی‌ها تا پارسال هشت کیسه پخت می‌کردند که تا هشت شب به فروش نمی رسید، اما در حال حاضر با توجه به شروع ماه مبارک رمضان با پخت ده کیسه آرد باز هم کمبود احساس می‌شود.

مرادی در خصوص وضعیت مصرف آرد در روستاها، تصریح کرد: با توجه به تغییر قیمت آرد در روستا‌ها اکثر روستاییان نان خود را از شهر تهیه می‌کنند و سهمیه آردشان را برای خوراک دام‌ها استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید


رئیس اتحادیه نانوایان خراسان جنوبی با بیان اینکه قیمت خمیر مایه تاثیر زیادی روی قیمت نان دارد، بیان کرد: یک کیسه ده کیلویی خمیرمایه در سال ۹۸، ۱۳۰ هزار تومان، در سال ۹۹، ۴۰۰ هزار تومان بود این در حالی که نرخ سال جدید هنوز اعلام نشده است.

او با توجه به افزایش هزینه‌های جانبی آرد از مسئولین خواست که در خصوص  نرخ نان چاره ای بیاندیشند.

مرادی گفت: با توجه به وضعیت شیوع شدید کرونا، مردم دستورالعمل های بهداشتی را زمان مراجعه به نانوایی رعایت کنند.

انتهای پیام/ ر ف

برچسب ها: نانوایی ، قیمت ، خمیر ، نرخ نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۲۷ فروردين ۱۴۰۰
اگر حرف این درست است چرا نانوایی ها باز هستند اگر دروغگو نیست تعطیل کنید تا فکر اساسی شود