به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا احمدی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره آخرین وضعیت طرح رتبهبندی معلمان اظهار داشت: رتبهبندی معلمان به تازگی در مجلس اعلام وصول شد، اما در آن نواقصی وجود دارد که باید در کمیسیون آموزش و تحقیقات اصلاح شود.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه مجلس چندین سال به دنبال رتبهبندی معلمان بوده، اما دولت تمکین نمیکرد، ابراز داشت: از زمان آغاز به کار مجلس یازدهم دائما این موضوع را از جانب دولت و وزیر مربوطه پیگیری میکنیم تا این طرح توسط دولت اجرا شود.
او با بیان اینکه اکثر اعضای کمیسیون آموزش بهدنبال تحقق رتبهبندی معلمان هستند، افزود: دولت اکنون مجاب شده و مجلس نیز این طرح را اعلام وصول کرد لذا بهزودی رتبهبندی معلمان در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی قرار میگیرد.
احمدی با بیان اینکه کمیسیون آموزش بهدنبال حذف کنکور بوده، اما این امر زمانبر است گفت: یکی از اقداماتی که برای حذف کنکور برنامهریزی شده این است که جذب دانشجو در رشتههای تحصیلی که متقاضی کمتری دارد بدون برگزاری کنکور در دانشگاه پیام نور و آزاد انجام شود.
او گفت: بر این اساس باید جذب در رشتههای پرمتقاضی با کنکور باشد، اما این امر زمانبر بوده و باید تغییراتی در منابع اعمال شود همچنین بازه زمانی برای مدنظر قرار دادن معدل، میانگین معدل و موارد دیگر نیز باید در کمیسیون آموزش مجلس به شکل جزئی مورد بررسی قرار گیرد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه پس از انجام فرآیندهای مذکور و پس از موافقت دولت به سوی حذف کنکور میرویم، افزود: شورای عالی انقلاب فرهنگی با شرایط فعلی برگزاری کنکور را ترجیح میدهد و شرایطی را برای برگزاری کنکور در نظر گرفته است.
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با تأکید بر لزوم حمایت از کشاورزان تاکید و تصریح کرد: کشاورزان نباید برای دریافت وام از بانکها دنبال سند و ضامن بگردند لذا میتوانند با نسقی که برای زمین کشاورزی خود در اختیار دارند برای دریافت وام بهعنوان ضمانت استفاده کنند.
احمدی افزود: همچنین یکی دیگر از پیشنهادات این بود که در سال، قبل از کاشت، وام قرضالحسنهای به کشاورزان اعطا شود و از طرفی بعد از برداشت محصول این پول را از کشاورزان دریافت کنند تا کشاورزان مجبور نباشند وامهای با سود بالا بگیرند.
منبع: تسنیم
انتهای پیام/ب