سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکیه استفاده از واکسن اسپوتنیک را تایید کرد

وزارت بهداشت ترکیه استفاده اضطراری از واکسن روسی کرونا را به‌عنوان سومین واکسن تایید شده در این کشور، تایید کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت بهداشت ترکیه امروز (جمعه) استفاده اضطراری از واکسن «اسپوتنیک وی» را تایید کرده است.

بر این اساس واکسن روسی ویروس کووید-۱۹ سومین واکسن تایید شده در کشور ترکیه است. در حال حاضر این کشور تاکنون از این واکسن محموله‌ای را وارد نکرده است؛ اما «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، روز گذشته اعلام کرد: «در روز‌های آتی اولین محموله از این واکسن از مسکو به آنکارا وارد خواهد شد.»

هفته گذشته «فخر‌الدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه، اعلام کرد قراردادی میان ترکیه با روسیه برای خرید ۵۰ میلیون دوز واکسن «اسپوتنیک‌وی» به امضا رسیده است.

همچنین در تاریخ ۲۶ ماه آوریل (۶ اردیبهشت) روسیه اعلام کرد «با مقامات بهداشتی ترکیه به این نتیجه رسیده‌اند که آنکارا تولید واکسن اسپوتنیک را در داخل انجام دهد.»

در تاریخ ۵ مارس گزارش شد که اسپوتنیک‌وی به دومین واکسن محبوب ویروس کرونا در جهان تبدیل شده است.

اسپوتنیک‌وی نخستین واکسن ضد کرونای روسیه است که ازسوی مرکز ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت این کشور در مسکو ساخته شده است. آژانس دارویی اروپا (EMA) در اوایل ماه مارس بررسی واکسن روسی را آغاز کرد. این واکسن با مشارکت صندوق سرمایه‌گذاری‌های مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین‌کننده مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری) ساخته شده و در ماه اوت سال ۲۰۲۰ به ثبت رسید.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.