ترکیه قراردادی برای خرید ۵۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک‌وی را به امضا رسانده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان،  منابع خبری امروز (چهارشنبه) از امضای قراردادی میان ترکیه با روسیه برای خرید ۵۰ میلیون دوز واکسن «اسپوتنیک‌وی» خبر دادند.

«فخر‌الدین کوجا» وزیر بهداشت ترکیه، امروز اعلام کرد: «ترکیه قراردادی برای خرید ۵۰ میلیون دوز واکسن کرونای روسی امضا کرده است.»

این مقام ارشد ترکیه همچنین افزود: «اولین سری واردات واکسن روسی کرونا ازسوی مقامات بهداشتی ترکیه مورد بررسی و آزمایش قرار گرفت و انتظار می‌رود تا اول ماه مه (۱۱ اردیبهشت) وارداتی انجام دهیم.»

همچنین در تاریخ ۲۶ ماه آوریل (۶ اردیبهشت) روسیه اعلام کرد «با مقامات بهداشتی ترکیه به این نتیجه رسیده‌اند که آنکارا تولید واکسن اسپوتنیک را در داخل انجام دهد.»

این در حالی است که ماه گذشته نیز دکتر «آنتونی فائوچی» رئیس موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا، درباره واکسن اسپوتنیک‌وی اظهار نظر مثبتی کرد و آن را ستود.

به‌تازگی صندوق سرمایه‌گذاری مستقل روسیه و یک شرکت زیست فناوری چینی توافق کردند که بیش از ۶۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک‌وی در چین تولید کنند.

اسپوتنیک‌وی نخستین واکسن ضد کرونای روسیه است که ازسوی مرکز ویروس شناسی گامالیا وابسته به وزارت بهداشت این کشور در مسکو ساخته شده است. آژانس دارویی اروپا (EMA) در اوایل ماه مارس بررسی واکسن روسی را آغاز کرد. این واکسن با مشارکت صندوق سرمایه‌گذاری‌های مستقیم روسیه (تشکیلات دولتی تامین‌کننده مالی طرح‌های سرمایه‌گذاری) ساخته شده و در ماه اوت سال ۲۰۲۰ به ثبت رسید.

در تاریخ ۵ مارس گزارش شد که اسپوتنیک‌وی به دومین واکسن محبوب ویروس کرونا در جهان تبدیل شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
India
ناشناس
۲۱:۴۶ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
برای مردمشون ارزش قائلن . خوش به حالشون .... دولت خوبم نعمتیه.
آخرین اخبار