سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندارکرمان:

خلیج فارس بخش ناگسستنی از هویت ملی ایرانیان است/ خلیج فارس منشأ خیر و برکت برای کرمان

استاندارکرمان در پیامی روز ملی خلیج فارس را گرامی داشت و گفت: خلیج فارس برای استان کرمان، منشاء خیر و برکت بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی زینی وند، استاندار کرمان و نویسنده کتاب خلیج فارس و توسعه آسیا در پیامی دهم اردیبهشت، روز ملی خلیج فارس را گرامی داشت. 

او در پیام خود آورده است: کشور ایران، گهواره حوادث تاریخی فراوانی بوده؛ اما نام آن با مجاهدت‌های دلاورانه مردان و زنان این مرز و بوم که با نثار جان خویش، دست دشمنان را از این آب و خاک کوتاه کردند، همواره بر تارک دنیا خوش درخشیده است.

استاندار کرمان افزود: فرا رسیدن دهم اردیبهشت که در تقویم ملی به نام خلیج فارس نامگذاری شده فرصت مغتنمی است برای یادآوری و قدردانی از فداکاری تمام افرادی که با حفظ اصالت و هویت برای برافراشته نگاه داشتن پرچم سعادت، فرهنگ، عزتمندی، اقتدار، آزادی و استقلال کشور ایران، همت گماشته و از این میراث بی بدیل صیانت کرده‌اند.


بیشتر بخوانید: 


او تصریح کرد: ویژگی‌های ژئواستراتژیک و اقتصادی خلیج فارس، سومین خلیج بزرگ جهان، به گونه‌ای است که نقش مهمی در تقویت رویکرد توسعه آسیایی در صحنه سیاست و اقتصاد بین‌الملل به ویژه در سال‌های آینده خواهد داشت. این خطه نیلگون به‎لحاظ نظریه‎های ژئوپلیتیکی و ژئواستراتژیکی، بین‎المللی‎ترین منطقه دنیا است که به ‎لحاظ منابع انرژی، فضای مهمی را برای ایفای نقش بازیگران منطقه‌ای و فرامنطقه‎ای در قالب همکاری، رقابت و منازعه فراهم می‎کند و البته عامل تعرض بدخواهان و دشمنان به آن است. 

نویسنده کتاب خلیج فارس و توسعه آسیا افزود: بدون شک نام خلیج فارس، بخش ناگسستنی از هویت ملی ایرانیان و سرشار از گنجینه‌های تاریخی، حماسی، دینی و اقتصادی است، همیشه در تاریخ تمدن ایران جاودانه باقی خواهد ماند و فریاد آزادی خواهی و دفاع از ایران و خلیج همیشه فارس استمرار می‌یابد. 

او در پیام خود آورده است: فرا رسیدن ۱۰ اردیبهشت ماه روز ملی خلیج فارس، یادآور تاریخ کهن ایران را به همه هموطنان عزیز به ویژه مردم نجیب و شریف استان کرمان که خلیج نیلگون فارس برای این استان، منشاء خیر و برکت به ویژه در پروژه بزرگ انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی بوده است، تبریک عرض می کنم. تندرستی، سربلندی و عزت همگان را از درگاه خداوند مهربان مسئلت می‌ کنم. 

 کتاب «خلیج فارس و توسعه آسیا» به تالیف علی زینی وند از منابع اصلی گروه جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است.

انتهای پیام/ م 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.