سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گیاهی جادویی که ثروتی رو به رشد را دنبال می کند

گیاهان دارویی محصولات بومی مناطق مختلف کشور هستند که با توجه به ارزش بسیار، درآمدزایی و ارزآوری قابل توجه به مثابه سرمایه ارزشمند محسوب می شوند که حمایت و توسعه کشت آنها اهمیت دارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گل گاو زبان از گیاهان دارویی بسیار مهمی است  که در چناران کاشت می شود  و دارای خواص درمانی فراوانی می‌باشد .


برای بهره بردن از خواص درمانی این گیاه گل ها و برگ های گل گاو زبان را خشک می کنند و از آن برای تهیه چای و دمنوش و عرق گل گاو زبان استفاده می کنند.

گیاهان دارویی یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های طبیعی در هر استانی است، توجه به این گونه‌های بومی می‌تواند نقش مهمی در درآمدزایی جوامع محلی و ارزآوری داشته باشد.

برای استفاده از این گیاه، مقداری گل گاوزبان (دو تا پنج مثقال) را با نیم لیتر آب جوش، همانند چای روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری یا سماور بگذارید و اجازه دهید ۱۰ دقیقه دم بکشد و پس از دم کشیدن، ده دقیقه بماند و بعد آن را میل کنید. تنها می‌توانید ۲ گرم گل گاو زبان را به صورت دمنوش تهیه کرده و سه بار در روز مصرف کنید.

انتهای پیام// ف.غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۲۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
از قدیم گل گاو زبان برای آرامش و اعصاب توصیه می کردند و جهت اطلاع اگر فرد فشارش بالاست با چند قطره آبلیمو این دمنوش را میل کند و اگر فشارش پایین است با نبات میل شود.
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
خیلی مفید و پر خاصیت هست
ناشناس
۰۲:۴۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
دمنوش گل گاگو زبون پر خاصیه
ناشناس
۰۲:۴۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
پر سوده
ناشناس
۰۲:۴۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
طب سنتی ارزشمنده
ناشناس
۰۲:۴۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
گیاهان دارویی را بیشتر معرفی کنید
ناشناس
۰۲:۴۷ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
کار گیاهان دارویی پر سوده
ناشناس
۰۲:۴۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
گل گاو زبون واسه اعصاب مناسبه