سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند بستری‌های کرونا در کردستان صعودی است

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: علیرغم فروکش کردن موج چهارم کرونا در کردستان، روند بستری‌ها در مراکز درمانی نزولی نشده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار داشت: تعداد بستری‌های روزانه کرونا، اگرچه نسبت به هفته‌های گذشته کمی کاهش دارد، ولی چشمگیر نیست و مردم باید همچنان در رعایت نکات بهداشتی جدی باشند.

او اضافه کرد: از سویی روند شیوع و گسترش کرونا در استان کاهش یافته است، ولی این به معنای عبور از خطر نیست چرا که این بیماری همانند آتش زیرخاکستر هر از چند گاهی با کمرنگ شدن دستورالعمل‌های بهداشتی شعله‌‎ور می‌شود.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه استان از لحاظ آمار مرگ و میر ناشی از کرونا در مقایسه با دیگر استان‌های کشور وضعیت بهتری دارد، افزود: از آنجا که ۷۰ درصد افراد مشکوک به کرونا در موج چهارم بیماری زود به مراکز درمانی مراجعه کرده و تحت مراقبت قرار گرفتند، میزان مرگ و میر کاهش پیدا کرد، در حالیکه در موج‌های قبلی میزان مراجعه افراد مشکوک به کرونا حدود ۵۰ درصد بود.

قادری با اشاره به وضعیت رنگ بندی شهرستان‌های استان از نظر ابتلا به کرونا، یادآور شد: سنندج، قروه، دیواندره و بانه همچنان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارند، بیجار، سقز، کامیاران و مریوان در وضعیت نارنجی و دهگلان و سروآباد هم در وضعیت زرد هستند.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.