سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار هواشناسی خراسان رضوی نسبت به آبگرفتگی

هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای نسبت به احتمال ایجاد روان آب و آبگرفتگی در برخی از مناطق خراسان رضوی، بر اثر وقوع بارش‌های بهاری همراه با وزش باد شدید هشدار داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، در این اطلاعیه که روز چهارشنبه در قالب هشدار زرد صادر شده، آمده است طبق تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از امروز به تدریج خراسان رضوی تحت تأثیر جریانات ناپایدار قرار خواهد گرفت که پیامد آن افزایش سرعت وزش باد و وقوع بارش‌های رگباری توأم با رعد و برق به ویژه در نیمه غربی استان خواهد بود.


با فعالیت این سامانه که تا روز چهارشنبه هفته آینده، ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه دارد، افزایش ذرات PM، کاهش کیفیت هوا، احتمال بروز خسارت به علت افزایش شدت وزش باد و ایجاد روان‌اب و آبگرفتگی با توجه به رگباری بودن بارش‌ها در خراسان رضوی پیش بینی شده است.


مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی در این اطلاعیه نسبت به تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز خسارات ناشی از وزش باد شدید از جمله افزایش استحکام سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی، احتیاط در تردد‌های جاده‌ای، عدم صعود به ارتفاعات، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه‌ها، بویژه رودخانه‌های فصلی تاکید کرد.

 

انتهای پیام//م.ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.