سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عملیات‌های تروریستی ۱۲۰۰ عراقی را طی دو سال به کام مرگ کشاند

عضو کمیساریای حقوق بشر عراق تعداد قربانیان تروریسم در عراق به دنبال عملیات‌های تروریستی در سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ را اعلام کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، علی البیاتی عضو کمیساریای حقوق بشر عراق امروز چهارشنبه اعلام کرد که طی سال‌های ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ دستکم ۱۲۰۰ شهروند عراقی در پی عملیات‌های تروریستی کشته شدند.

علی البیاتی گفت: تروریسم دوباره به تعدادی از استان‌های عراق بازگشته که در گذشته نیز جولانگاه تروریسم بوده و تقریبا هیچ روزی بدون عملیات تروریستی نیست.

وی افزود: تعداد قربانیان سالانه تروریسم از ۶۰۰ نفر فراتر رفته است؛ به گونه‌ای که ۴ تا ۵ درصد از جانباختگان عراق به دلیل عملیات‌های تروریستی است و این رقم، میزان بسیار زیادی است و نیاز به بررسی فوری دارد.

عضو کمیساریای حقوق بشر عراق با اشاره به ضرورت ایجاد راه‌های واقعی مبارزه با تروریسم مبتنی بر مکانیسم‌های بین المللی و تغییر در استراتژی‌های سنتی معمول، ادامه داد: استراتژی‌های بین المللی برای مبارزه با تروریسم چهار رکن اساسی برای از بین بردن تروریسم دارد.

البیاتی گفت: این ارکان عبارت است از بررسی اوضاع، جلوگیری از افراط گرایی و مبارزه با آن، ایجاد ظرفیت‌های حکومتی و احترام به حقوق بشر.

وی تصریح کرد: ضمانت احترام به حقوق بشر و حاکمیت قانون دو رکن اساسی مبارزه با تروریسم است، اما علی رغم آنکه عراق بسیار از تروریسم آسیب دیده، بخش بسیار ناچیزی از این دو رکن در عراق محقق شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.