گفتگوی برهم صالح و دبیرکل سازمان ملل درباره انتخابات عراق

رئیس جمهور عراق در گفتگوی تلفنی با آنتونیو گوترش بر ضرورت هماهنگی با سازمان ملل برای نظارت بر انتخابات پارلمانی در این کشور تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، «برهم صالح»، رئیس جمهور عراق در گفتگوی تلفنی با «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد ضمن بررسی آخرین تحولات منطقه، بر ضرورت نظارت سازمان ملل و کمیساریای عالی بر انتخابات پارلمانی زودهنگام در این کشور تاکید کرد.

دفتر اطلاع رسانی رئیس جمهوری عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در گفتگوی تلفنی صالح و گوترش، تحولات سیاسی و امنیتی در عراق و لزوم تحکیم ثبات و تقویت تلاش‌های در راستای حاکمیت قانون بررسی شد.

دوطرف در این تماس تلفنی بر اهمیت کاهش تنش‌ها در منطقه و پشت سر گذاشتن بحران‌ها از طریق گفتگو و ضرورت هماهنگی تلاش‌ها و فعالیت برای راه اندازی مذاکرات مشترک ویژه تثبیت ستون‌های ثبات منطقه‌ای تاکید و اعلام شد که ثبات و حاکمیت عراق تکیه گاه و میعادگاهی برای امنیت کل منطقه و منافع ملت‌های آن به شمار می‌آید.

در این بیانیه آمده است: انتخابات پارلمانی عراق که قرار است در ماه اکتبر سال میلادی جاری برگزار شود از دیگر مسائل مطرح شده در این تماس بود و برهم صالح بر لزوم فعالیت و هماهنگی کارآمد و جدی میان سازمان ملل و کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق برای تامین نظارت بین المللی و اطمینان از شفافیت در فرآیند انتخابات برای کمک به موفقیت آن و همچنین تضمین مشارکت گسترده در انتخابات و بیان اراده و خواست آزاد رای دهندگان با هدف تضمین حاکمیت و احترام به تصمیم گیری مستقل شهروندان این کشور تاکید کرد.

دبیرکل سازمان ملل نیز به نوبه خود ضمن استقبال از تحولات مثبتی که عراق شاهد آن‌ها است، تاکید کرد که سازمان ملل از تلاش‌های مقامات عراقی در راستای تقویت امنیت و ثبات و تثبیت حاکمیت این کشور و کمک به آن در رویارویی با چالش‌های پیش روی کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و کاهش از پیامد‌های همه‌گیری کرونا پشتیبانی می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار