سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جابجایی بیش از ۹۵ درصدِ کالا در جنوب کرمان با وسایل حمل و نقل عمومی

سالانه بيش از ۹۵ درصدِ جابجايی كالا از حوزه جنوب کرمان که عمدتا محصولات کشاورزی است از طریق بخش حمل و نقل عمومی جاده ای صورت می گيرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یاسر بهرآسمانی رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: در جنوب کرمان ۱۰۹ شرکت حمل و نقل کالا فعالند که بیشترین فعالیت این شرکت‌ها در فصل حمل و نقل محصولات کشاورزی است.

او افزود: سالانه جنوب کرمان بیش از ۴ و نیم میلیون تن انواع محصولات کشاورزی را تولید می کند که قسمت اعظم این محصولات با استفاده از ناوگان جاده ای حمل می شود.

بهرآسمانی تصریح کرد: برای آشنایی با آخرین مقررات حمل و نقل کالا و ارائه راهکارهایی برای ایمن شدن حمل و نقل عمومی، جلسه ای توجیهی با حضور روسای انجمن های صنفی بار و مدیران فنی شرکت های حمل و نقل  در محل مسجد صراط پایانه بار جیرفت برگزار شد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان بیان کرد: بحث ايمنی حمل و نقل از موارد اصولی و پایه در سیستم حمل و نقل و از جمله مسائلیست كه در صنعت حمل و نقل از اهميت زیادی برخوردار است.

بهرآسمانی با تأکید بر اینکه نبايد ايمنی فدای سرعت و روان سازی شود، افزود: سلامت رسيدن بار و مسافر به مقصد، بحث اضافه تناژ، آموزش و... به عنوان شاخصه هایی هستند كه غفلت از آن ها چالش های زيادی را پیش روی اين صنعت قرار خواهد داد.

او تصریح کرد: سالانه بيش از ۹۵ درصدِ جابجايی كالا از حوزه جنوب کرمان که عمدتاً محصولات کشاورزی است، از طریق بخش حمل و نقل عمومی جاده ای صورت می گيرد.

بهرآسمانی بیان کرد: برنامه ریزی و افزایش زیر ساخت های این حوزه می تواند سبب تسریع در روند خدمت رسانی بهتر با ایمنی حمل و نقل شود.

او افزود: مدیران شرکت های حمل و نقل نقش اساسی در ایجاد ایمنی در جاده ها دارند و رانندگانی که زیر پوشش آنها هستند، بایستی سعی کنند آموزش های لازم را دیده باشند و با مسئولیت پذیری، ضوابط و قوانین مربوطه را رعایت کنند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان با اشاره به برگزاری جلسه توجیهی مدیران شرکت های حمل و نقل کالا با حضور کارشناسانی فنی پلیس راه جیرفت گفت: در این جلسه مدیران شرکت های حمل و نقل کالا در زمینه چگونگی آخرین ضوابط حمل و نقل کالا و مسافر توجیه و نسبت به موارد قانونی که بایستی یک مدیر فنی در بازدیدهای خود لحاظ کند، بیشتر آشنا شدند.

انتهای پیام/ب

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.