سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی:

قیمت گذاری دستوری در اقتصاد کشور معضل اساسی بازار سرمایه است

پور ابراهیمی گفت:حدود ۴۰ درصد از صنایع در بازار سرمایه ما با قیمت گذاری دستوری انجام می‌شود یعنی یک قیمت را بدون نگاه کارشناسی و به یک صنعت تحمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید بیمه ایران با حضور مدیران کشوری بیمه ایران در استان کرمان گفت: مجلس و کمیسیون اقتصادی آمادگی خود را برای حمایت از بیمه اعلام کرده و امروز هم اعلام می‌کنیم ظرفیت و توان ما در این کمیسیون در اختیار صنعت بیمه است و محوریت این مهم را بیمه ایران و شرکت‌های بیمه تخصصی بر عهده خواهند داشت.

او با مثبت ارزیابی کردن چشم انداز اقتصاد بیمه ایران افزود: به فصل الهی از گردنه‌ای که آمریکایی‌ها برای ما ترسیم کرده اند مانند گذشته عبور خواهیم کرد چنانچه ایران اسلامی امروز با عزت مسیر خود را دنبال می‌کند.

پورابراهیمی تصریح کرد: محیط پیرامونی صنعت بیمه به شدت در حال تغییر است بنابراین یک سری سیاست گذاری در خود این صنعت باید رخ دهد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: انتظار ما از بیمه ارشد بخصوص بیمه ایران به عنوان استوانه اصلی است، این است که  راهبردی مهم را بر عهده بگیرد البته همفکری و همراهی بدنه استانی و کارشناسان می‌تواند در این زمینه مفید باشد.

او بیان کرد: حوزه تصمیم گیری و سیاست گذاری در صنعت بیمه مدیران ارشد هستند، اما نظرات کارشناسی حتما باید در نظر گرفته شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اجرای نظام پیشنهادت یکی از اقدامات خوب دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌ها است اظهار داشت: جمع آوری نظرات و ایده گرفتن از سطوح مختلف نیروی انسانی به پیشبرد امور کمک می‌کند.

پورابراهیمی گفت: البته نگاه علمی و تخصصی و وصل شدن به مراکز علمی و پژوهشی می‌تواند مسیر حرکت را متفاوت کند لذا این رویکرد و نگاه به اینکه تحولات پیرامونی صنعت بیمه باید رصد شود یک ضرورت است.

انماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی،  افزود: ما اکنون در پایان برنامه ششم توسعه قرار داریم البته قرار است ما سال اول را از ۱۴۰۱ آغاز کنیم، اما پیش بینی می‌شود با شرایط موجود این مهم یک سال به تعویق بیفتد و با یک سال تاخیر آغاز شود.

او تاکید کرد: فارغ از اینکه برنامه هفتم از چه زمانی آغاز می‌شود باید دید برنامه‌ها صنعت بیمه و شاخص‌های هدف گذاری برای برنامه هفتم وخروجی برنامه ششم کجاست؟

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: آیا به ضریب نفوذ بیمه‌ای که ما در برنامه ششم برای این صنعت در نظر گرفته ایم رسیده است و اگر نرسیده چه دلیلی داشته است؟

او با بیان اینکه آسیب شناسی مشکلات مبتلا به صنعت بیمه برای ما مهم است تصریح کرد: باید بررسی شود چرا به هدف گذاری‌ها نرسیده ایم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، گفت: چرا صنعت بیمه شمال و جنوب استان کرمان تفاوت زیادی دارد.

پورابراهیمی با بیان اینکه چه باید کرد هدف گذاری‌ها اتفاق بیفتد اظهار داشت: بخشی از این مسائل مانند تحریم‌ها در حوزه تصمیمات صنعت بیمه نیست، اما در حوزه اقدام این صنعت قرار دارد.

اوبیان داشت: یکی از اهداف آمریکایی‌ها در کنار آسیب رساندن به تجارت، نفت، بانک مرکزی و نظام بانکی ما حوزه صنعت بیمه است که مورد اصابت قرار داده اند.

پورابراهیمی ادامه داد: اینکه چه اقدامی را در این مسیر انجام دهیم که اثر این موارد را به حداقل برساند و بعضا بتوانیم رویکردی را اتخاذ کنیم که اقتدار و ایجاد فرصت از درون همان تهدید فراهم شود بر عهده صنعت بیمه است.

او با اشاره به اینکه انتظار ما از این صنعت این است که امروز در روز‌های پایانی برنامه ششم باید گزارشی از صنعت بیمه ارائه کنند گفت: ما نیز در کمیسیون اقتصادی آماده ایم با محوریت بیمه ایران روسای بیمه معاونت بیمه‌ها در اقتصاد نیز دعوت کند تا چارچوب مشخصی را برای برنامه راهبردی مد نظر قرار دهید.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بدون برنامه راهبردی و رصد برنامه امکان موفقیت در هیچ رشته‌ای وجود ندارد بخصوص در جایی که بخواهد مدیریت ریسک را انجام دهد.

او با اشاره به بحث تحریم و مذاکرات اظهار کرد: چند سال اخیر که کشور در بخش مذاکرات درگیر شد هر چند مذاکرات حق ما بود، اما گره زدن پل اقتصادی کشور به مذاکرات یک خطای راهبردی است لذا ما باید در درون اقدامات لازم را انجام دهیم ضمن اینکه در بیرون نیز مذاکرات را به عنوان حق مردم پیگیری کنیم.

پورابراهیمی با اشاره به نرخ رشد اقتصادی و شاخص‌های سرمایه گذاری و سایر نرخ‌های منفی تصریح کرد: دولت تصور می‌کرد تمام مشکلات اقتصادی کشور در پرتو مذاکرات رفع مشکلات ناشی از تحریم حل می‌شود.

پورابراهیمی، اثر حجم نقدینگی بر اقتصاد کشور اصلاح ساختار نظام بانکی کشور و ناترازی بودجه ارتباطی به تحریم‌ها ندارد، اما چرا برخی ناکارآمدی خود را پشت تحریم‌ها پوشش می‌دهند.

اوتاکید کرد: صنعت بیمه باید سندی ارائه کند که اگر این وضعیت ماندگار شد چگونه می‌خواهد نقاط تهدید را به فرصت تبدیل کند.
پورابراهیمی به اقدامات شهید سلیمانی در منطقه اشاره کرد و گفت: زمانی که آمریکایی‌ها با وهابی‌ها دست به دست هم دادند و با اسرائیل ها، انگلیس و سرویس‌های جاسوسی هماهنگ شدند و به منطقه آمدند از سوریه و لبنان و عراق شروع کردند تا به سمت ایران بیایند همه می‌گفتند این اقداماتی که انجام می‌دهند در حوزه توان ما نیست و اسمش را هم دموکراسی در سوریه گذاشتند و این ادبیات آغاز جنگ در سوریه بود.

او به حضور در منطقه و اقدامات وحشیانه آن‌ها اشاره کرد و گفت: شهید سلیمانی این تهدید را به فرصت و اقتدار مسلمانان در منطقه تبدیل کرد لذا در عرصه اقتصادی هم همین موضوع جاری است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، گفت: توانمندسازی درونی به نوعی خنثی سازی تحریم‌ها است و زمانی که آمریکایی‌ها احساس کنند کشور ما در سایه تحریم‌ها به توانمندسازی می‌رسد خودشان تحریم‌ها را بردارند.

او تاکید کرد: جنس ذخایر و حوزه سرمایه گذاری صنعت بیمه ورود به بازار سرمایه است که این امر بسیار ارزشمند و شفافیت اطلاعات اقتصادی و رصد و حالا سازی این صنعت است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اتفاقاتی که امروز برای بازار سرمایه افتاده که به صورت غیر مستقیم تهدیدی برای صنعت بیمه کشور است بررسی‌ها نشان می‌دهد حدود ۴۰ درصد از صنایع در بازار سرمایه ما با قیمت گذاری دستوری انجام می‌شود یعنی اینکه یک قیمت را بدون نگاه کارشناسی و تخصصی به یک صنعت تحمیل می‌شود.

او با اشاره به نرخ تسعیر ارز تصریح کرد: صنعت بانکداری ما با این پدیده مواجه است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افزود: خوشبختانه با مذاکراتی که رییس کل بانک مرکزی انجام شد وی توافق کرد و تقریبا توافق انجام شده در خصوص تعدیل صورت‌های مالی صنعت بانکداری به دلیل تسعیر ارز یک نرخ بینا بین است و نرخ اعلام شده با کمک بانک مرکزی و نرخ سامانه نیما است.

او به شرایط ایجاد شده به دلیل شیوع کرونا و تاثیر آن بر صنعت بیمه اشاره کرد و افزود: درخواست من این است امروز در اقتصاد کشور به عنوان متولی و تصمیم ساز آنچه را که بر اساس نگاه علمی تخصصی کشور قابل اداره است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، افزود: بیمه صنعت مهم ما است و حتما نیاز به آسیب شناسی دارد و مجلس و کمیسیون اقتصادی آمادگی خود را اعلام کرده و امروز هم اعلام می‌کنیم که ظرفیت و توان ما در این کمیسیون در اختیار صنعت بیمه است و محوریت این مهم را بیمه ایران و شرکت‌های بیمه تخصصی بر عهده خواهند داشت.

او با مثبت ارزیابی کردن چشم انداز اقتصاد بیمه ایران تصریح کرد: به فصل الهی از گردنه‌ای که آمریکایی‌ها ترسیم کرده اند مانند گذشته عبور خواهیم کرد چنانچه ایران اسلامی امروز با عزت مسیر خود را دنبال می‌کند.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.