سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونای محلات نارنجی اما ابتلا و بستری زیاد

اگر چه وضعیت کرونایی شهرستان محلات از قرمز به نارنجی تغییر رنگ داده، اما ابتلا و بستری روزانه این شهرستان بالاست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، طبق آخرین رنگ بندی ستاد ملی مبارزه با کرونا، شهرستان محلات و ۳ شهر دیگر از استان مرکزی از وضعیت قرمز خارج شده و در وضعیت نارنجی قرار گرفتند.

این در حالی است که طبق مشاهدات میدانی و نظرات کارشناسان درمانی روند افزایشی ابتلا به این بیماری همچنان بالا و ظرفیت بیمارستان نیز تکمیل است.

دکتر قلیچ خانی رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان محلات در این خصوص گفت: هرچند در رنگ بندی جدید، شهرستان محلات را نارنجی اعلام کرده اند، اما به نظر می‌آید این رنگ بر پایه تعداد موارد جدید باشد، ولی در واقع تخت‌های بیمارستان هنوز نزدیک به پر است.

قلیچ خانی افزود: در پیک اخیر سعی شده بیشتر بیماران را به صورت سرپایی درمان کنیم تا فشار روی بیمارستان کاهش یابد و به نظر می‌رسد علت تغییر رنگ کرونایی محلات به این دلیل باشد، اما هنوز بیماران زیادی را داریم که در منزل در حال درمان هستند.

او اضافه کرد:ابتلا و بستری روزانه همچنان بالاست و تعداد تست‌هایی که در روز درخواست می‌کنیم زیاد بوده و متاسفانه به خاطر این موارد ما هنوز تست ثابتی نداریم.


رئیس مرکز بهداشت و درمان شهرستان محلات بیان کرد: هرچند این شرایط ثابت، ولی بسیار شکننده است و در صورتی که محدودیت‌ها به صورت مناسبی انجام نشود می‌تواند موجب شود وضعیت کرونای شهرستان محلات تشدید شود.

او ادامه داد: همچنان تعداد موارد ابتلا به بیماری کرونا بسیار بالاست و ظرفیت تخت‌های بیمارستان نزدیک به پر میباشد که به هیچ وجه نباید شرایط، ساده انگاری شود.

قلیچ خانی با بیان اینکه از ابتدای اپیدمی کرونا بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ تست انجام دادیم تصریح کرد: بعد از پیک چهارم که از اواسط فروردین ماه شروع شد یکسری اقدامات را درمورد وضعیت کرونای شهرستان انجام دادیم.

او اظهار کرد: سعی کردیم با این اقدامات وضعیت را کنترل کنیم، ولی اقدامات انجام شده به یک روند ثابتی منتهی شد و در حال حاضر روند هنوز روند کاهشی نشده و تقریباً در شرایط ثابتی هستیم.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.