سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بی نیازی از محصولات خارجی با تولید گرید‌های جدید در پتروشیمی

رئیس واحد تحقیق و توسعه شرکت پتروشیمی شهید تندگویان از اضافه شدن چندین گرید جدید به سبد محصولات پتروشیمی با هدف بی نیازی از واردات محصولات خارجی خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالله شیخ نژاد مقدم رئیس واحد تحقیق و توسعه شرکت پتروشیمی شهید تندگویان با اشاره به سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس مبنی بر متنوع‌سازی و کاهش واردات محصولات خارجی گفت: با تولید چندین گرید جدید محصولات زنجیره پلی‌اتیلن ترفتالات ایران به جمع کشور‌های فعال در حوزه پژوهش، آزمایش و تولید پلی‌اتیلن ترفتالات زیست تخریب‌پذیر پیوسته است.

وی بیان داشت: PET گرید فیلم (فیلم‌های Bo PET) برای مصارف صنایع بسته بندی و صنایع غذایی، گرید FH PET (گرید بطری) با هدف کاهش هزینه‌های تولید از جمله این محصولات هستند.

شیخ نژاد مقدم درخصوص برنامه اصلاح و بهینه سازی گرید بطری اظهار کرد: با این اقدام تولیدکنندگان صنایع تکمیلی پتروشیمی از طریق Energy Saving (حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد) و تسریع در سرعت خط تولید به دلیل بی نیازی به پیش گرم کردن طولانی مدت گرانول‌ها موثر خواهد بود و صرفه جویی قابل قبولی در مصرف سوخت و انرژی صنایع تکمیلی و پائین دستی پتروشیمی مصرف کننده این گرید می‌شود.

رئیس واحد تحقیق و توسعه شرکت پتروشیمی شهید تندگویان یکی از اقدامات دیگر را بهینه سازی فرآیند و بالا بردن سرعت ریسندگی از طریق کاهش پارگی نخ‌ها برای گرید نساجی HB PET عنوان کرد و گفت: علاوه بر این تولید گرید‌های جدیدی همچون گرید چادر مشکی، Low Melt برای تولید انواع الیاف نبافته در صنایع نساجی و بهداشتی که فقط ۳ گرید بین‌المللی دارد، بنابراین در ۶ گرید توانایی تولید را کسب کرده ایم.

این مقام مسئول درخصوص تولید گرید جدید High Viscose PET که به اصطلاح نخ پلی‌استر مهندسی هم گفته می‌شود، تصریح کرد: این گرید برای تولید نخ‌های صنعتی با استحکام بسیار بالا به‌کار می‌رود. نخ پلی استر مهندسی با گرید‌های ۸۵۰، ۹۵۰ و ۱۰۵۰ تولید می‌شوند که هر کدام در یک محدوده استحکام برای صنایع پایین دستی مورد استفاده قرار می‌گیرند، موارد مصرف نخ پلی استر مهندسی در نخ تایر، چادر‌های برزنتی، پارچه‌های محکم، تور‌های ماهیگیری، طناب‌های بارگیری کشتی و نوار نقاله است.

وی همچنین به انجام مراحل آزمایشگاهی و صنعتی تولید گرید‌های جدیدی همچون C PET یا کریستال پت به منظور کاربرد در ظروف آون و ماکروویو که ۳ گرید آن در مرحله کسب دانش فنی بوده اشاره کرد و اظهار داشت: علاوه بر این تولید PET G در مرحله پژوهشی بوده، ضمن اینکه مراحل پژوهشی و آزمایشگاهی تولید AUV PET و PET زیست تخریب پذیر در حال انجام است.

انتهای پیام/گ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.