سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای مالکیت دو برابری تل آویو در آب‌های مورد مناقشه مدیترانه با لبنان

روزنامه جروزالم پست مدعی شد که رژیم صهیونیستی خواستار دستیابی به مالکیت دو برابری در آب‌های مورد مناقشه مدیترانه با لبنان است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری النشره، روزنامه جروزالم پست مدعی دستیابی به نقشه‌ای شد که در آن رژیم صهیونیستی دو برابر منطقه مورد مناقشه در آب‌های دریای مدیترانه را برای خود در نظر گرفته است و در دور آتی مذاکرات با لبنان این درخواست را مطرح خواهد کرد.

این درحالی است که لبنان بر اساس نقشه های موجود در سازمان ملل تاکید دارد که رژیم صهیونیستی پخشی از منطقه آبی متعلق به لبنان را اشغال کرده است و باید از آن عقب نشینی کند.

مذاکرات هیئت لبنانی و صهیونیستی زیر یک سقف در روستای «ناقوره» در مرز لبنان و رژیم صهیونیستی برگزار شد، اما طرفین به صورت مستقیم با هم مذاکره نداشته و نماینده آمریکا و نیرو‌های سازمان ملل (یونیفل) مذاکرات را هدایت کردند.

دور نخست مذاکرات هیئت لبنانی و صهیونیستی روز ۱۴ اکتبر (۲۳ مهر) و دور دوم آن در روز 28 و 29 اکتبر (9 و 10 آبان) سال گذشته برگزار شد.

منابعی در دفتر ریاست جمهوری لبنان نیز تأکید کردند که هدف از مذاکرات غیر‌مستقیم با تل‌آویو برای ترسیم خطوط مرزی و بازپس‌گیری حقوق این کشور است و این به معنای حرکت به سوی عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست.

با وجود آنکه سفارت آمریکا در لبنان درخصوص نتیجه بخش بودن مذاکرات غیر مستقیم میان لبنان و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرز‌های دریایی ابراز امیدواری کرده بود اما این مذاکرات پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برگزار نشد و مجدد به حالت تعلیق درآمد.

مرز آبی دو طرف به علت وجود منابع نفت و گاز همواره مورد اختلاف بوده و رژیم صهیونیستی تاکنون مانع از بهره‌برداری لبنان از این منابع شده است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.