سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مواظب باشید معتاد نشوید

رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد گفت: اعتیاد، تنها وابستگی به مواد مخدر نیست، زیرا در زمانه‌ای زندگی می‌کنیم که اعتیاد‌های دیگری ما را تهدید می‌کنند.

مهدی حمیدی، رئیس اداره آموزش همگانی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: فکرش را بکنید دور و بر ما آدم‌هایی زندگی می‌کنند که یک لحظه نمی‌توانند از گوشی، تبلت و لب تاب جدا شوند و وقتی یک لحظه از گوشی دور می‌شوند، انگار چیزی گم کرده و استرس می‌گیرند.

او افزود: از دیگر نشانه های افرادی که به تلفن همراهشان وابسته شده اند این است که در صورت جدا شدن از تلفن همراهشان مضطرب، بی قرار و عصبانی می‌شوند، طوری که موقع خواب هم گوشی درست کنار سرشان است.

حمیدی ااظهار داشت: باید برای کاهش وابستگی به تلفن همراه و فضای مجازی توصیه‌هایی را رعایت کنیم.

او بیان کرد: هشدار پیام‌ها و چت‌ها در شبکه‌های مجازی را خاموش کنید، استفاده از گوشی را با بهره مندی از برنامه‌های گوشی مدیریت کنید تا پس از گذشت زمان برنامه ریزی شده گوشی قفل شود.

او خاطر نشان کرد: برای قفل گوشی از رمز‌های طولانی استفاده نمایید و قبل از خواب گوشی را خاموش کنید، یا آن را دور از رختخواب در اتاق یا فضای دیگر منزل قراردهید.

او گفت: بیشتر با افراد منزل صحبت کنید و از بازی‌هایی همچون: ماروپله، منچ، اسم فامیل برای پر کردن اوقات فراغت و گذراندن بهتر زمان با اعضای خانواده استفاده کنید.

انتهای پیام/و

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.