سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارگردان مستند پسر کوهستان:

پسر کوهستان روی معلولیت را سفید کرد

کمرخانی گفت: کار تصویربرداری مستند پسر کوهستان در ایلام، ۷۰ درصد پیشرفت دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، احسان کمرخانی کارگردان مستند "پسر کوهستان" با اشاره به اینکه کار ضبط و تصویربرداری این مستند در حال اتمام است، گفت: ضبط این کار برای ما حساسیت خاصی داشت و طی دو سال حدود ۷۰ درصد پیشرفت داشته است که تا چند ماه آینده کار تصویربرداری آن به اتمام می‌رسد.

او در مورد عوامل این مستند افزود: کار تصویربرداری این مستند را عرفان کمرخانی و کار تدوین آن را صادق رضانیا انجام می‌دهد که پیش از این چندین جایزه در سینما حقیقت برای صداگذاری و تدوین مستند "آواز جغد کوچک" دریافت نموده و تدوینگر مستند "در پناه بلوط" نیز بوده است.

کمرخانی، مستندساز جوان ایلامی درباره داستان این مستند گفت:مهدی هواسی، جوانی است از دیار عروس زاگرس و آلامتو. این جوان ایلامی از بدو تولد با معلولیت از ناحیه هر دو پا و انگشتان دست راست دست و پنجه نرم کرده است. مهدی در کودکی برای درمان مورد عمل جراحی قرار می‌گیرد، اما فقط یک پای او تقریباً مداوا می‌شود و پزشکان از مداوا کردن پای دیگر او ناامید شده و دستور قطع را می‌دهند، اما مادر مهدی مانع شده و او ار به خانه می‌آورد. مهدی که عشق کوه و کوهستان را در سر دارد به کوهنوردی روی می‌آورد.

او یادآور شد: در یکی از روز‌هایی که مهدی در حال کوهنوردی است به‌طور اتفاقی با شخصی آشنا می‌شود که خود را جراح معرفی کند و از مهدی می‌خواهد که به مطبش برود تا پای معلولش را جراحی کند. پسر کوهستان پس از جراحی پایش توسط این جراح، حدود ۹۰ درصد بهبودی می‌یابد و در حال حاضر مهدی مستند ما یک کارآفرین است او شغل کار در ارتفاع را انجام می‌دهد، مربی صخره‌نوردی شده و یکی از کوهنوردان موفق است.

کارگردان این مستند ادامه داد: وقتی این موضوع را شنیدم برام خیلی جذاب بود و متوجه شدم که مهدی یک قهرمان است. قهرمانی که شاید خیلی از جوان‌ها و نوجوان‌های کشورم در قصه‌ها و یا فیلم‌های هالیوودی دنبالش می‌گردند و آن را الگو قرار می‌دهند، اما مهدی یک نمونه واقعی وطنی است که در اوج یأس و ناامیدی همچنان امیدش را از دست نداده و برای هدفس سخت می‌کوشد.

کمرخانی کارگردان پسر کوهستان اظهار کرد: مهدی پس از تحمل هشت عمل در طول دو سال توانست بر محدودیت‌ها غلبه کند و در حال حاضر چند جوان دیگر را نیز مشغول به کار کرده است.

احسان کمرخانی با اشره به هدف  روی آوردن به ساخت این مستند اعلام کرد: به نظرم سالم‌بودن ذهن خیلی مفیدتر از سالم‌بودن جسم است، معلول کسی است که ذهن محدودی دارد.

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.