شنبه زاده از ساخت مستندی درباره ظرفیت‌های گردشگری شهرستان ملکشاهی خبر داد.

عبدالمالک شنبه‌زاده مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ اظهار کرد: شهرستان ملکشاهی یکی از شهرستان‌های مهم و تاریخی استان ایلام است که به دلیل داشتن جاذبه‌های گردشگری نظیر آتشکده کوشک قینفر، آبشار اما، سد چم گردلان، تالاب سیاب درویش، غار تایه گه، سنگ نوشته آشور بانی پال، غار آقامیر، غار گل گل، منطقه تفریحی کرین دشت، اماکن مذهبی و .. که با ساخت مستند این ظرفیت‌ها در صدد معرفی شهرستان هستیم.

او افزود: ساخت مستند شهرستان ملکشاهی در راستای معرفی جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، صنایع‌دستی شاخص، فرهنگ و آداب و رسوم، سوغات محلی، غذا‌ها و شیرینی‌های سنتی، زندگی عشایری، وضعیت اقتصادی، زندگی معیشتی و … است.

شنبه زاده بیان کرد : شهرستان ملکشاهی با وجود مناطق بکر گردشگری و برخورداری از طبیعت زیبا و چشم نواز در فصل‌های مختلف سال، چشم هر علاقمند و گردشگری را خیره می‌کند که می‌توان با مدیریتی صحیح و اصولی و با استفاده از روش‌های میانبر ظرفیت‌های بالقوه شهرستان را به بالفعل تبدیل کرد و سود سرشار گردشگری طبیعت را نصیب شهرستان کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: با توجه به وجود ده‌ها مکان گردشگری در این شهرستان می‌توان با فعال کردن صنعت جذب گردشگر در ملکشاهی، علاوه بر آنکه برای شهرستان ایجاد درآمد زایی کرد می‌توان تاریخ و فرهنگ این شهرستان را نیز به مردم اقصی نقاط کشور شناساند.

او ادامه داد : باید تلاش کنیم تا بتوانیم به نحو مطلوب و مناسب اماکن دیدنی و جاذبه‌های توریستی این شهرستان را به مردم معرفی کنیم.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.