سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمایشگاه مجهز رکن ضروری در پیشگیری از بیماری های دامی

مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: مهم‌ترین دغدغه مجموعه دامپزشکی استان یزد موضوع آزمایشگاه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، فاتحی نیا مدیر کل دامپزشکی یزد در دیدار با محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد و اشکذر گفت: با مساعدت مسئولین کلنگ زنی آزمایشگاه دامی انجام و اعتبار اولیه دریافت شده است.

او با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مجموعه دامپزشکی موضوع مربوط به آزمایشگاه است،گفت: با توجه به اهمیت وجود آزمایشگاه در تشخیص بیماری‌های دامی و پیشگیری از شیوع و گسترش این بیماری‌ها تلاش برای راه اندازی سریعتر پروژه ادامه دارد.

فاتحی نیا به راه اندازی بخش مولکولی PCR آزمایشگاه اداره کل دامپزشکی یزد اشاره کرد و افزود: این بخش می‌تواند در حداقل زمان بیماری‌های ویروسی را تشخیص دهد که نتیجه آن جلوگیری از شیوع بیماری‌ها است.

مدیرکل دامپزشکی یزد ادامه داد: یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مورد نظر، آنفولانزای فوق حاد پرندگان است که در سال قبل با وجود کانون‌های مثبت در کشور و استان‌های مجاور هیچ گزارشی از این بیماری در استان یزد نداشتیم.

فاتحی نیا با تأکید بر اینکه یزد قطب پرورش اسب در کشور است، اظهار کرد: خواستار تخصیص اعتبار برای احداث درمانگاه دامپزشکی تخصصی اسب در شهرستان اشکذر هستیم و اقدامات موثری نیز در رفع مشکل ساختمان شبکه‌های دامپزشکی میبد و مهریز انجام شده است. 

او افزود: شهرستان یزد نیز فاقد ساختمان مناسب برای ارائه خدمات دامپزشکی است و درخواست حل این مشکل را داریم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.