سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز  واکسیناسیون عمومی کرونا در خوزستان تا آخر اردیبهشت

 رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: واکسیناسیون عمومی کرونا حداکثر تا آخر اردیبهشت در خوزستان شروع خواهد شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: واکسیناسیون عمومی کرونا حداکثر تا آخر اردیبهشت در خوزستان شروع خواهد شد که تا آن زمان باید اصول بهداشتی را به خوبی رعایت کنیم و حدود ۳۵ هزار بیمار سرطانی در استان وجود دارد که تلاش می‌کنیم در این هفته کار واکسیناسیون آن‌ها انجام شود.

او بیان داشت: میزان واکسیناسیون به ۷۰ درصد نرسد نمی‌توانیم بازگشایی‌ها را داشته باشیم و لازم است فرمانداران شهرستان‌ها برای انجام واکسیناسیون، سالن‌های بزرگ ورزشی را در اختیار علوم پزشکی قرار دهند و وضعیت شیوع کرونا در ۲۵ استان کشور بالارونده و در ۶ استان از جمله خوزستان افزایشی نیست.

ابول نژادیان ادامه داد: با توجه به اینکه اپیدمی کرونا در خوزستان زودتر از استان‌های دیگر شروع شد باید تلاش کنیم هرچه سریعتر روند بیماری کاهشی شود و چند روزی است که نمودار موارد بستری بیماران محتمل و مثبت در خوزستان تا حدود زیادی کاهش یافته و امیدواریم ادامه داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: میزان بستری‌های ناشی از کرونا در اهواز ۱۰ درصد نسبت به ۲ هفته گذشته کاهش پیدا کرده، اما آمار بستری در شهرستان‌های دزفول، اندیمشک و آبادان بسیار بالا بوده و همین موضوع باعث ثابت نگه داشتن روند بیماری در خوزستان شده است.

این مقام مسئول گفت: کل موارد بیماری در هفته منتهی به ۲۷ فروردین نسبت به هفته پیش از آن، ۹.۳ درصد کاهش یافته بود، همچنین مواد بستری سه درصد و موارد فوت ۲۴.۷ درصد افزایشی بود، اما موارد بیماری در هفته منتهی به سوم فروردین نسبت به هفته پیش از آن، ۰.۷ درصد کاهش، موارد بستری ۲.۹ درصد و موارد فوت ۰.۹ درصد کاهش یافته است.

او با بیان اینکه روند بیماری در شهرستان‌های اهواز، مسجدسلیمان و ماهشهر نسبت به هفته گذشته به ترتیب ۶، ۲ و ۱۲ درصد کاهش یافته است همچنین در شهرستان‌های شوشتر، آبادان و اندیمشک به ترتیب ۲۶، ۱۱ و ۲۳ درصد افزایشی است، اظهار داشت: ۳۴ درصد موارد ابتلا به کرونا در خانواده‌ها، ۲۳ درصد در دید و بازدیدها، ۱۲ درصد تماس با موارد مثبت مشکوک در محل کار، ۱۴ درصد تردد مکرر درون شهری، هشت درصد برگزاری آیین ازدواج و ترحیم و پنج درصد شرکت در سایر تجمع‌ها بوده است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.