سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام ۱۶ هزار بازدید از جایگاه‌های نگه داری طیور در استان کرمانشاه

پارسال ۱۶ هزار بازدید از جایگاه‌های نگه داری طیور در استان کرمانشاه به منظور مقابله با آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حیدری رئیس اداره طیور دامپزشکی استان کرمانشاه گفت : پارسال ۷ هزار و ۵۰۰ مورد آزمایش مربوط به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بر روی طیور سنتی و صنعتی استان کرمانشاه انجام شد.

او گفت : پارسال ۳ کانون آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان شناسایی شد که طیور بیمار به صورت بهداشتی دفن و روستا‌های درگیر نیز ضدعفونی شدند.

او افزود: هفته گذشته دو مورد مشکوک تلفات طیور در استان گزارش شد که پس از انجام نمونه برداری و آزمایش‌های لازم، خوشبختانه نتیجه منفی بود و طیور تلف شده به بیماری انفلوانزای فوق حاد پرندگان مبتلا نبودند.

رئیس اداره طیور دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: روستاییان و واحد‌های صنعتی باید توجه داشته باشند که هر گونه مورد مشکوک یا تلفات طیور را در اسرع وقت گزارش دهند تا از ایجاد خسارت‌های بیشتر جلوگیری شود.

حیدری ادامه داد: هم استانی‌ها می‌توانند هرگونه پیشنهاد و یا انتقاد خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۵۱۲ و یا سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۰۰۰۱۵۱۲ با ما در میان بگذارند.

آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان یک بیماری مشترک بین انسان و پرندگان است که ویروس آن، بیشتر از طریق تماس با پرندگان بیمار یا کود پرندگان بیمار به انسان منتقل می‌شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.