سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صمت خراسان رضوی خبر داد؛

فعالیت بیش از ۳۰ درصد شرکت‌های مدیریت صادرات در خراسان رضوی

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بیش از ۳۰ درصد شرکت‌های مدیریت صادرات، در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدعلی امیر فخریان رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی از برنامه ریزی به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت‌های شرکت مدیریت صادرات در سال۱۴۰۰  خبر داد و گفت: همین حالا بیش از ۳۰ درصد شرکت‌های مدیریت صادرات، در خراسان رضوی مشغول به فعالیت هستند و این ظرفیتی مغتنم برای این خطه به شمار می‌آید.

او افزود: ﺷﺮﮐﺖ‌های EMC ﯾﮑﯽ از اﻧﻮاع واﺳﻄﻪ ﻫﺎی ﺻﺎدراﺗﯽ هستند ﮐﻪ ﺑﺮای ﮐﻤﮏ ﺑﻪ بنگاه‌های اقتصادی، صنعتی، کشاورزی، معدنی و خدماتی در ﺟﻬﺖ ورود ﺑﻪ ﺑﺎزارﻫﺎی ﺟﻬﺎﻧﯽ و اﻓﺰاﯾﺶ ﺻﺎدرات ﮐﺎﻻ ﯾﺎ ﺧﺪﻣﺎت آن ها، اﯾﻔﺎی ﻧﻘﺶ ﻣﯽ کنند.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: اﯾﻦ شرکت‌ها ﺑﺴﺘﻪ ﺑﻪ ﺷﺮاﯾﻂ و ﻧﯿﺎز خود ﻣﯽ ﺗﻮاﻧﻨﺪ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺗﻤﺎم و ﯾﺎ ﺑﺨﺸﯽ از فعالیت‌های ﺻﺎدراﺗﯽ واحد‌های متقاضی را بر عهده بگیرند.


بیشتر بخوانید


امیرفخریان بیان کرد: با جدیت و نگاه ویژه‌ای که سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به موضوع توسعه صادرات دارد، حدود یک سوم شرکت‌های مدیریت صادرات کشور در این استان مشغول به فعالیت هستند و هم اکنون، مبحث شناسایی و پرورش EMC‌های جدید در رشته‌ها و کشور‌های مورد ضرورت، در دستور کار سازمان صمت استان قرار دارد.

او تصریح کرد: نقش شرکت‌های EMC بسیار متفاوت از شرکت‌های ﺑﺎزرﮔﺎﻧﯽ است، شرکت‌های بازرگانی ﻣﻌﻤﻮﻻ ﺑﻪ دﻧﺒﺎل ﭘﯿﺪا ﮐﺮدن ﻣﺸﺘﺮی ﺧﺎرﺟﯽ ﻫﺴﺘﻨﺪ و ﻫﯿﭻ ﺗﻌﻬﺪی ﺑﻪ ﺗﻮﻟﯿﺪﮐﻨﻨﺪه ﻧﺪارﻧﺪ، در حالی که ﺗﻌﻬﺪ در ﻗﺒﺎل ﺣﻔﻆ راﺑﻄﻪ ﺑﻠﻨﺪ ﻣﺪت ﺑﺎ ﺗﻮﻟﯿﺪ ﮐﻨﻨﺪﮔﺎن و مشتریان خارجی ﻣﺎﻫﯿﺖ ﺷﺮﮐﺖ ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ ﺻﺎدرات بوده و این مجموعه‌ها را از ﺳﺎﯾﺮ واسطه‌های ﺗﺠﺎری ﻣﺘﻤﺎﯾﺰ ﻣﯽ ﻧﻤﺎﯾﺪ.

رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: این شرکت‌ها به واسطه تخصص و تجربه خود خدمات ارزشمندی را به تولید کنندگان و صاحبان بنگاه‌های کوچک و متوسط ارائه می‌دهند، اقداماتی که مشتمل بر ایجاد تقاضا و پاسخگویی به تقاضای موجود در بازار‌های بین المللی می‌شود.

امیرفخریان اظهار کرد: ﺗﺤﻘﯿﻘﺎت ﺑﺮای ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ ﺑﺎزار‌های ﻫﺪف، ﺗﻌﯿﯿﻦ ویژگی‌های ﮐﻤّﯽ و ﮐﯿﻔﯽ ﻣﺤﺼﻮل ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز در ﺑﺎزار هدف، ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و اﻧﺘﺨﺎب ﺗﻮزﯾﻊ ﮐﻨﻨﺪه ﻣﺎﻫﺮ و ﺑﺎ ﺗﺠﺮﺑﻪ، ﻣﺬاﮐﺮه ﺑﺮای ﮐﺴﺐ ﻣﺠﻮزﻫﺎی ﻻزم، آﻣﻮزش ﺗﻮزﯾﻊ ﮐﻨﻨﺪه ﻫﺎ در ﻣﻮرد ﻧﺤﻮه ﺑﺎزارﯾﺎﺑﯽ ﻫﺮ ﻣﺤﺼﻮل ﺧﺎص، ﺗﻬﯿﻪ اﺳﻨﺎد و ﻣﺪارک ﻣﻮرد ﻧﯿﺎز ﺻﺎدرات ﮐﺎﻻ ﯾﺎ اﺧﺬ و شرکت در ﻣﻨﺎﻗﺼﺎت ﺑﯿﻦ اﻟﻤﻠﻠﯽ ﺧﺎرج از ﮐﺸﻮر، ﺗﻌﯿﯿﻦ دﻗﯿﻖ ﻫﺰﯾﻨﻪ ﻫﺎی ﺑﯿﻤﻪ، ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ و ...، اراﺋﻪ ﻣﺸﺎوره ﺑﺮای ﻗﯿﻤﺖ ﮔﺬاری ﻣﺤﺼﻮﻻت (ﮐﺎﻻ ﯾﺎ خدمات)، اراﺋﻪ ﺧﺪﻣﺎت اﻧﺒﺎرداری در ﺑﺎزار ﻫﺪف، ﻫﻤﺎﻫﻨﮕﯽ اﻣﻮر ﺣﻤﻞ و ﻧﻘﻞ، ﻣﺪﯾﺮﯾﺖ رﯾﺴﮏ پرداخت‌ها و ﺗﻌﻬﺪات ﻃﺮﻓﯿﻦ به عهده شرکت‌های مدیریت صادرات و... از جمله خدمات این شرکت‌ها می‌باشد.

او افزود: مجوز شرکت‌های مدیریت صادرات بعد از تکمیل مدارک و با بررسی و تائید در کمیته استانی و با معرفی سازمان صنعت معدن و تجارت و توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر شده و عملکرد آن‌ها نیز به‎طور مستمر توسط واحد مربوطه بررسی می‌شود و این امر، منجر به تمدید، یا ارتقای رتبه و یا سلب مجوز از آنان خواهد شد.

 

انتهای پیام//ف.ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.