سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا: در وین درباره چگونگی پایبندی ایران به برجام مذاکره می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پیشنهاد پایبندی در مقابل پایبندی به ایران در مذاکرات وین خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا از پیشنهادات بایدن به ایران در مذاکرات وین خبر داد.

بر این اساس، پرایس گفت: ما همواره بر دپلماسی و حل و فصل اختلافات بر ایران از این راه تاکید داشته ایم. حقیقت این است که توافق هسته‌ای ایران بسیار مهم است. ما با اسراییل درباره موضوعات منطقه‌ای به طور پیوسته گفتگو داریم و چالش‌های مرتبط با ایران یکی از مسائلی است که با آن‌ها صحبت می‌کنیم.

وی افزود: برای مثال، در جریان مذاکرات جاری در وین درباره چگونگی پایبندی ایران به تعهداتش ذیل توافق برجام و تحریم‌هایی که امکان برداشتن آن از سوی ما وجود دارد مذاکره می‌کنیم. پیشنهادات ما به ایران براساس اصل پایبندی در مقابل پایبندی است.

این اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درحالی مطرح می‌شود که ایران پیشتر خواستار لغو کامل تحریم‌های واشنگتن و ورود این کشور به برجام بوده است. با این حال، مقامات آمریکایی بار‌ها تاکید کرده اند تحریم‌های اصلی علیه ایران هیچگاه برداشته نخواهد شد. در واقع، استراتژیست‌های آمریکایی تلاش دارند با برداشتن موقت برخی تحریم‌های کوچک، ایران را به پایبندی کامل به برجام ترغیب کنند و در ادامه برداشتن تحریم‌های دیگر منوط به مذاکره تهران درباره برنامه موشکی و اقدامات منطقه‌ای شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
پایبندی ایران به برجام!!!!
فکر کنم این حرفا رو باید مسوولین ما بزنن
نااشنا
۱۴:۳۲ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
ایران هیچگونه مذاکره در رابطه با برجام را نمی پذیرد زیرا برجام نیازی به مذاکره جدید ندارد و فقط عمل به تعهدات را میطلبد .امریکائیها باید به تعهدات برجامی عمل کند.
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
می پذیرد خوب هم می پذیرد برجام رو چطور امضاء کرد الان هم باز سرشان شیره می مالند در قبال تعلیق تحریم های کوچک و ناچیز.