روسیه در واکنش به حادثه تاسیسات هسته‌ای نطنز اعلام کرد که گفتگو‌ها درباره برجام ادامه می‌یابد و هیچ مسئله‌ای برای نگرانی وجود ندارد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  الجزیره، معاون وزیر خارجه روسیه امروز (دوشنبه) در واکنش به حادثه تاسیسات هسته‌ای نطنز از ادامه مذاکرات هسته‌ای با ایران خبر داد.

این مقام روسیه اعلام کرد: گفتگو‌ها درباره برجام ادامه می‌یابد و هیچ مسئله‌ای برای نگرانی وجود ندارد.

جمعه گذشته نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک به صورت مجازی در سطح معاونان و مدیران کل وزیران خارجه ایران و ۱+۴ برگزار شد. طرف‌های باقی‌مانده برجام و همچنین برخی از منابع دیپلماتیک و رسانه‌ای از احتمال بازگشت واشنگتن به میز مذاکره برجام خبر دادند.

قرار است بیست و پنجم فروردین، طرفین برجام برای ادامه مذاکره، بار دیگر در وین نشستی داشته باشند.

مقام‌های ایرانی هرگونه رایزنی مستقیم و غیرمستقیم با نمایندگان آمریکا در وین را رد می‌کنند و می‌گویند «پس از تایید لغو تحریم‌ها، ایران آماده است تا بلافاصله به تعهدات خود بازگردد.»

بنا به توافقی در این نشست میان طرفین صورت گرفت، دو کارگروه کارشناسی در حوزه تحریم‌ها و هسته‌ای متشکل از همه اعضای کمیسیون مشترک شامل کارشناسان ایرانی به اضافه کارشناسان کشور‌های ۱+۴ تشکیل شده و در این مدت بررسی‌هایی را صورت داده و قرار شد نتایج اقدامات خود را به نشست کمیسیون مشترک ارائه دهند.

صبح دیروز (یک‌شنبه) «بهروز کمالوندی» معاون و سخنگوی سازمان انرژی اتمی وقوع حادثه‌ای در بخشی از شبکه برق تاسیسات غنی‌سازی شهید احمدی روشن نطنز را تایید کرد.

کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی با استناد به منابع اطلاعاتی غرب مدعی دست داشتن موساد (سازمان اطلاعات و جاسوسی صهیونیست‌ها) در حادثه تاسیسات نطنز شد.

نخست‌وزیر رژیم اشغالگر صهیونیستی نیز درگیری با ایران و مردم آن و نیز مقابله با برنامه هسته‌ای کشورمان را ماموریت بسیار بزرگی دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار