سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روند شیوع کرونا در کردستان چگونه است؟

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت:سرعت شیوع کرونا در برخی شهرستان‌ها کند شده است، ولی درسنندج، مریوان و قروه وضعیت شکننده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ابراهیم قادری معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: برخی از شهرستان‌ها مثل مریوان هنوز در معرض خطر هستند چرا که از این هفته سرعت اپیدمی در آن بیشتر می‌شود و از آنجا که مردم این شهرستان از ماسک استفاده نمی‌کنند، با افزایش اپیدمی، وضعیت آن فاجعه بار خواهد شد.

او افزود: سنندج هم به دلیل جمعیت بالا در معرض خطر است، اما مردم این شهر، دستورالعمل‌های بهداشتی را بیشتر رعایت می‌کنند و در قروه هم وضعیت شکننده‌ای را شاهد هستیم، ولی و در دیگر شهرستان‌ها سرعت اپیدمی نسبت یک هفته تا ۱۰ روز اخیر کمتر شده است.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: درچند هفته گذشته شهرستان‌های استان سرعت بالایی در اپیدمی داشتند و سرعت بستری بیماران بیشتر از موج‌های قبلی بیماری بود.

قادری با بیان اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در بین مردم استان کم و بیش بوده، تاکید کرد: در برخی شهرستان‌ها آنگونه که باید مردم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مقید نیستند و هنوز هم استفاده از ماسک جدی گرفته نمی‌شود و حتی در برخی ادارات و دستگاه‌های اجرایی و اصناف هم نسبت به رعایت دستورالعمل.‌های بهداشتی بی توجه هستند.

او پایبندی به محدودیت‌های کرونایی را هم نسبتا مناسب ارزیابی کرد و افزود: در هفته‌های آینده تاثیر این رعایت‌ها را خواهیم دید و در حال حاضر با حذف دورهمی‌ها و مهمانی‌ها شاهد توقف رشد سریع اپیدمی هستیم.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان درباره وضعیت واکسیناسیون علیه کرونا در استان گفت: بیش از هفت هزار دُز واکسن در استان تزریق شده است و آنچه که در فضای مجازی مبنی بر پایین بودن شاخص تزریق واکسن در استان، منتشر شده درست نیست.

قادری گفت: توزیع سهمیه بر اساس جمعیت است که با توجه به اینکه در فاز اول کارکنان بخش بهداشت و درمان و بیماران خاص و سالمندان مستقر در خانه سالمندان واکسن دریافت کردند، بنابراین نسبت واکسن توزیع شده، مطلوب بوده است.

او با بیان اینکه در واکسیناسیون عمومی کرونا، انجام آن را تیم‌های رهگیری طرح شهید سلیمانی بر عهده خواهند گرفت، اضافه کرد: حدود ۱۵۰ مرکز در استان به انجام واکسیناسیون خواهند پرداخت.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اگر به میزان کافی واکسن در دسترس باشد می‌توانیم روزانه ۵۰ هزار نفر را واکسینه کنیم.

انتهای پیام/ع

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.