سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه محقق اردبیلی رتبه دوم دانشگاه‌های جامع وزارت علوم را کسب کرد

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: دانشگاه محقق اردبیلی رتبه دوم دانشگاه‌های جامع وزارت علوم را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، دکتر عزیز حبیبی، رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: رتبه بندی تأثیر دانشگاه‌های جهان برای سومین سال متوالی از سوی نظام رتبه‌بندی بین المللی تایمز انجام می‌شود.

او افزود: موسسه تایمز دانشگاه‌های جهان را بر اساس شاخص‌های ۱۷ گانه اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDGs) ارزیابی می کند و در سال ۲۰۲۱ این ارزیابی برای ۱۱۱۵ دانشگاه مختلف از اقصی نقاط جهان انجام شده است.

حبیبی با اشاره به اینکه  دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی تاثیر تایمز ۲۰۲۰ نیز در بین دانشگاه های جامع وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رتبه سوم را کسب کرده بود، گفت: ارتقای رتبه دانشگاه در شرایطی حاصل شده است که تعداد دانشگاه‌های ایرانی حاضر در رتبه‌بندی تاثیر تایمز، از ۱۷ دانشگاه در پارسال (شامل ۹ دانشگاه جامع) به ۲۷ دانشگاه (شامل ۱۴ دانشگاه جامع) در سال‌جاری افزایش یافته است.

حبیبی اظهار کرد: با لحاظ کردن مجموع امتیازات شاخص‌های ۱۷ گانه توسعه، رتبه جهانی دانشگاه محقق اردبیلی در رتبه بندی تاثیر تایمز ۲۰۲۱ در محدوده ۴۰۱ تا  ۶۰۰  قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه در آخرین رتبه‌بندی تاثیر تایمز، داده‌های پژوهشی مورد استفاده از منبع الزویر(Elsevier) و در محدوده زمانی ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ استفاده شده است، اضافه کرد: تعداد و کیفیت انتشارات و همچنین میزان همکاری‌های بین المللی دانشگاه در چند سال اخیر رشد جهشی داشته است،

انتهای پیام/ع

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.