سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی ۱۵ کسب و کار خانگی در خراسان جنوبی

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خانگی خراسان جنوبی از معرفی ۱۵ کسب و کار خانگی در خراسان جنوبی خبر داد.

ابراهیمی مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی به کارفرمایی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی و توسط جهاد دانشگاهی به عنوان نهاد توسعه‌ای و مداخله گر در حوزه اشتغال در حال انجام است.

او افزود: بر اساس این الگو و با انجام مطالعات، ساماندهی، بررسی، استعداد سنجی و توانمندسازی، قرار است برای ۵۴ هزار و ۳۰۰ نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در ۳۱ استان کشور زمینه ایجاد اشتغال فراهم شود.

ابراهیمی ادامه داد: سهم استان در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی، ایجاد اشتغال برای ۴۰۰ نفر است که بیش از ۹۰۰ نفر در این طرح ثبت نام کردند و برای جلوگیری از نارضایتی عمومی، با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی بقیه افراد ثبت نام شده هم از مزایای طرح استفاده خواهند کرد.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خراسان جنوبی بیان کرد: متقاضیان مشاغل خانگی لازم است متناسب با نوع فعالیت مورد نظر و علاقه مندی خود در یکی از بخش‌های مستقل و پیشران ثبت نام کنند و از مهارت و تخصص کافی جهت انجام شغل خانگی مورد نظر برخوردار باشند.

او تصریح کرد: هدف در طرح ملی توسعه مشاغل خانگی این است که با انجام فعالیت‌های شبکه‌ای، تمامی اجزای زنجیره ارزش هریک از مشاغل مزیت دار خانگی استان که در این طرح هستند، نقشی را ایفا کرده و دلال و واسطه‌ها از این حوزه حذف شوند.

ابراهیمی عنوان کرد: فروشگاه‌هایی که به صورت مجازی فعالیت می‌کنند در این شبکه‌ها دیده و نقش آن‌ها مشخص شده است که برخی، خریدار توافقی محصولات تولیدی هر کدام از شبکه‌ها هستند.

مدیر اجرایی طرح ملی توسعه مشاغل خراسان جنوبی با اشاره به اینکه شبکه‌ها به تعاونی‌هایی ختم می‌شوند که خود نمود بارز کسب و کار‌های شبکه‌ای هستند، اظهار کرد: تعاونی‌ها جلوه ای از فعالیت‌های شبکه‌ای هستند که به صورت منسجم با حمایت‌های کارفرمای طرح و دستگاه‌های تخصصی مرتبط با مشاغل خانگی در این طرح شکل می‌گیرند.

انتهای پیام / ر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.