سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازدید گردشگران از خارق العاده‌ترین شهر‌های زیر زمینی ایران در گرو تخصیص ۱ میلیارد ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار

معاون گردشگری میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از راه‌اندازی دستکند‌های سامن ملایر و ارزانفود همدان در سال ۱۴۰۰ به شرط تخصیص اعتبار خبر داد.

علی خاکسار معاون گردشگری میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، با اشاره به اینکه راه‌اندازی دستکند‌های سامن ملایر و ارزانفود همدان در سال ۱۴۰۰ بستگی به تخصیص اعتبار دارد، گفت: امسال برای هر دو طرح یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار درخواست کرده‌ایم که اگر تأمین شود هر دو شهر زیرزمینی استان بازگشایی خواهند شد.

او با اشاره به اینکه این اعتبار از محل اعتبارات ملی درخواست شده و متأسفانه اعتباری از استان به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، بیان کرد: این دو طرح تاکنون هیچ اعتباری از محل اعتبارات استانی دریافت نکرده‌اند.

خاکسار اظهار داشت: از سال ۹۸ مرمت و ساماندهی ساختمان درنظر گرفته شده برای دستکند سامن آغاز شده و سال گذشته نیز اعتبار ۲۰۰ میلیون تومانی به این طرح اختصاص پیدا کرد، تا پیش از تیرماه امسال کار ساختمان پایان می‌یابد و دیگر قسمت‌ها  هم برای راه‌اندازی تکمیل می شوند.

 شهر زیرزمینی پنهان در بخش «سامن» شهرستان ملایر، میراثی ۳ هزار و ۵۰۰ ساله از دوره اشکانیان است که اگر از آن مراقبت نشود ممکن است تا چند سال آینده پیش از آنکه مردم از آن بازدید کنند به‌طور کامل تخریب شود.

امکان بازید از این مکان درحال‌حاضر برای علاقه‌مندان میسر نیست؛ اما امید است با عزم ملی، این مکان که نمونه‌ای دیگر از عظمت تاریخ ایران است به یک قطب گردشگری مهم تبدیل شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی،صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان ابراز داشت: در شهر زیرزمینی ارزانفود نیز از سال ۹۷ ساختمانی طراحی شده و در امسال ساختمان تکمیل می‌شود و بقیه قسمت‌ها برای راه‌اندازی آماده خواهند شد.

انتهای پیام/ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.