مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی مستقل این استان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،احمد توصیفیان,مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان گفت: ۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات مربوط به مشاغل خانگی (مستقل و پشتیبان)، سال گذشته و در راستای تحقق شعار جهش تولید به متقاضیان این استان پرداخت شده است.

او با اشاره به اینکه پرداخت تسهیلات بخش مشاغل خانگی امسال و براساس شعار «تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها» ادامه دارد، اظهار کرد: تسهیلات مشاغل خانگی در سال گذشته با محوریت صنعت، معدن و تجارت، جهادکشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری در استان همدان توزیع شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با اشاره به این که سال گذشته ۸۶۱ فقره مجوز مشاغل خانگی (مستقل و پشتیبان) در این استان صادر شده است، افزود: طرح ملی توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله و ۱۲ گام اجرا شده که در این میان با کمک جهاد دانشگاهی موضوع برندینگ، کمک به فروش محصولات تولیدی در بازارهای مختلف، توانمندسازی متقاضیان و همچنین اتصال متقاضیان به بازارهای استانی و فرا استانی مورد توجه قرار دارد.

 احمد توصیفیان با بیان اینکه طرح توسعه مشاغل خانگی در سه مرحله شناسایی مزیت‌ها، توانمندسازی و اتصال به بازار انجام می‌شود، گفت: بازاریابی برای توسعه مشاغل خانگی موجب شتاب بخشی به اصل جهش تولید با هدف بهبود معیشت و افزایش رفاه خانوارها خواهد شد.

او از ایجاد اشتغال برای ۹۹۱ نفر با پرداخت تسهیلات مشاغل روستایی طی سال گذشته در استان همدان خبر داد و گفت: پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی با کارمزد ۶ درصد در حوزه های گردشگری، بوم گردی، مبل و منبت، سفال، صنایع دستی، کشاورزی و با هدف ایجاد فرصت های مولد اقتصادی و تثبیت جمعیت مناطق روستایی پرداخت می شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان با بیان اینکه استان همدان از نظر کمی و کیفی در بحث اشتغال روستایی در ردیف استان های برتر کشور قرار دارد، تصریح کرد: ۲۸ درصد مجموع شاغلان استان همدان مربوط به بخش کشاورزی است در حالی که میانگین کشوری اشتغال در این بخش ۱۷ درصد است.

سال گذشته ۲۵ هزار و ۱۷۳ فرصت شغلی جدید در استان همدان ایجاد شد که ۲۹ درصد بیشتر از سهمیه تعهد شده استان در سال ۹۹ بود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.