سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحقق ۴۰ درصدی توسعه زراعت چوب در مازندران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران از تحقق ۴۰ درصدی طرح توسعه زراعت چوب پارسال در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عزیزاله شهیدی فر رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه زراعت چوب یکی از راهکار‌های اساسی برای حفظ عرصه‌های منابع طبیعی است که در سال‌های اخیر مورد توجه مسوولان واقع شده تا از این طریق علاوه بر اشتغالزایی، از نابودی جنگل جلوگیری شود، گفت: ۴۰ درصد طرح توسعه زراعت چوب پارسال در استان تحقق یافت.

او با اشاره به اینکه طرح مذکور بر اساس برش دو سالانه (۱۴۰۰-۱۳۹۹) برنامه ریزی شد، افزود: در صورت تامین اعتبار کافی و به موقع برای خرید نهال مورد نیاز درپارسال، طرح توسعه زراعت چوب استان با بیش از ۶۰ درصد از کل طرح (۴۰۰۰ هکتار) قابلیت اجرا داشته است.

شهیدی فر با بیان اینکه طرح زراعت چوب با هدف توسعه فضای سبز و ایجاد بستری برای تامین چوب مورد نیاز کشور و استان، به طرح تنفس جنگل‌ها کمک فراوانی می‌کند که این امر باید با همکاری مسؤولان و مردم اتفاق بیفتد، گفت: از چهار هزار هکتار سطحی که به زراعت چوب استان اختصاص پیدا کرد، دو هزار و ۷۳۴ هکتار در شهرستان‌های ۲۲ گانه شناسایی و ۲ هزار و ۳۷۹ هکتار تایید شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: یک هزار و ۵۸۶ هکتار اراضی، یک میلیون و ۵۰۵ هزار و ۸۵۳ اصله نهال صنوبر، اکالیپتوس، توسکا، افرا و بلوط کشت شد.
انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.