یک میلیون اصله نهال همزمان با روز درختکاری در مازندران غرس می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، همزمان با روز درختکاری کاشت نهال در مازندران نیز آغاز شد و بر اساس برنامه در هر دو اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری و نوشهر ۹۶۰هزار اصله نهال کاشته می‌شود.

سنگاری مدیر کل منابع طبیعی مازندران منطقه نوشهر گفت:۵۱۰هزاراصله نهال در حوزه غرب استان کاشته خواهد می‌شود.

او با بیان اینکه ۱۱۰هزار اصله نهال صنوبر برای زراعت چوب در نظر گرفته شده است، افزود: نهال‌ها برای کاشت در زمین‌های بلا استفاده رایگان در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

عطایی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران منطقه ساری نیز از آغاز کاشت ۴۵۰ هزار اصله نهال در استان خبر داد و گفت: ۱۵۰ هزار اصله در محیط‌های شهری غرس خواهد شد.

او افزود: نهال‌های بومی درختان هیرکانی رایگان بین شهروندان، فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها توزیع شده است شهرداران، بخشداران، دهیاران و شورا‌های اسلامی وظیفه و مسئولیت غرس نهال را بر عهده دارند.

عطایی گفت: دو میلیون و پانصد هزار اصله نهال در این اداره کل تولید شد که یک میلیون و چهارصد هزار اصله نهال در بخش زراعت چوب توزیع شد و مابقی رایگان در اختیار مردم قرار گرفت.

آیت الله لایینی نماینده ولی فقیه در مازندران در مراسم روز درختکاری در پارک جنگلی زارع ساری گفت: در کنار درختکاری باید به موضوع درختداری نیز توجه کرد.

او بر لزوم مبارزه قاطع با قاچاقچیان چوب و تخصیص تجهیزات لازم برای مقابله با آتش سوزی در جنگل های شمال تاکید کرد و افزود: استان‌های شمالی با توجه به وجود جنگل پیشرفته‌ترین تجهیزات زمینی و هوایی اطفای حریق و بالاترین آموزش‌های مهارتی را باید در اختیار داشته باشند.

بابایی کارنامی نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: یکی از موضوعاتی که نمایندگان مجلس در حال پیگیری آن هستند جذب نیوری انسانی برای حفاظت از جنگل ها است.

او افزود: پیشنهاد تخصیص ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح داده شده است.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.