سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جمع آوری ۲۵۰ کیلوگرم دل و جگر آلوده و غیر بهداشتی در کرمانشاه

مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه از جمع آوری ۲۵۰ کیلوگرم دل و جگر آلوده و غیر بهداشتی در یکی از مناطق شهر کرمانشاه خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهمن خدادادیان مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه گفت : در بازرسی‌هایی که در هفته جاری از مراکز عرضه و توزیع مواد غذایی در کرمانشاه انجام شد ۲۵۰ کیلوگرم دل و جگر و ضایعات گوشت از جگرکی‌های منطقه دولت آباد شهر کرمانشاه جمع آوری شده است.

او گفت : در این بازدید‌ها نیز ۳۵ دست کله پاچه مشکوک از یکی از کله پزی‌ها جمع آوری شد که هیچ گونه مشخصات و لیبل بهداشتی نداشته است.

مسئول سلامت محیط شهرستان کرمانشاه افزود: یکی دیگر از موارد غیر بهداشتی که متاسفانه این روز‌ها در سطح شهر مشاهده می‌شود کشتار غیر مجاز دام است که سلامت مردم را تهدید می‌کند.

خدادادیان افزود: در بسیاری از موارد مشاهده شده که این دام‌ها به بیماری‌هایی مانند تب مالت و بیماری‌های واگیردار مبتلا هستند که بدون هیچ گونه نظارتی ذبح می‌شوند و به دست شهروندان می‌رسد و جان آن‌ها را به خطر می‌اندازد.

او ادامه داد: اکنون با گرم شدن هوا بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو در کمین است کمترین تماس با خون و گوشت حیوان آلوده می‌تواند به قیمت از دست دادن جان افراد تمام شود در همین راستا شهروندان باید هوشیار باشند و از خریدن گوشت‌های کشتار غیر مجاز پرهیز کنند.

خدادادیان با بیان اینکه ۹۰ بازرس محیط کار نظارت بر مراکز تهیه و توزیع عرضه مواد غذایی را در شهر کرمانشاه انجام می‌دهند گفت: شهروندان می‌توانند تخلفات بهداشتی مراکز عرضه، تهیه و توزیع مواد غذایی را با سامانه ۱۹۰ و کشتار‌های غیر مجاز را نیز با سامانه ۱۵۱۲ اطلاع دهند تا در اسرع وقت به این تخلفات رسیدگی شود .

انتهای پیام/د

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.