رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به افزایش روزافزون کرونا در استان گفت : نسبت به استان‌های همجوار اوضاع بهتری داریم، اما این احتمال هست که با این روند با تاخیر دو هفته‌ای به پیک برسیم.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد بستری‌های حال حاضر مراکز درمانی استان را ۸۶۰ نفر اعلام و گفت : از این تعداد ۱۴۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده که حال ۲۹ نفر آن‌ها وخیم است.

او گفت : علی رغم افزایش چشمگیر تعداد مبتلایان و بستری‌های کرونا در استان، اما همچنان وضعیت استان نسبت به سایر استان‌های همجوار بهتر است.

مرادی افزود در این شرایط این امکان وجود دارد که پیک کرونا در استان با تاخیر صورت گیرد و با تاخیر دو هفته‌ای شاهد اوج گیری کرونا در استان باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: این امکان وجود دارد در دو هفته آینده وضعیت بدتر شود.

مرادی ادامه داد: همه باید پای کار بیایند و کمک کنند که تعداد بستری‌ها بالای ۱۵۰۰ نفر نرود، چرا که در اینصورت در بحث درمان از جمله تامین اکسیژن و نیروی انسانی و... دچار مشکل می‌شویم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: راه کنترل کرونا راه بیمارستانی نیست و باید از طریق پیشگیری با این بیماری مقابله کرد.

مرادی با اشاره به وضعیت نامناسب رعایت دستورالعمل های بهداشتی درسطح جامعه گفت: متاسفانه وضعیت بازار‌ها و شلوغی خیابان‌ها اصلا نشان نمی‌دهد که در وضعیت قرمز هستیم و این بی توجهی‌ها می‌تواند در هفته‌های آتی وضع را بدتر کند.

این مسئول افزود: صحبت‌هایی صورت گرفته تا از نیرو‌های بسیج برای اقناع سازی مردم در سطح جامعه کمک گرفته شود و توزیع ماسک صورت گیرد.

مرادی از پیگیری برای راه اندازی سه مرکز ۱۶ ساعته دیگر در سطح کرمانشاه جهت دسترسی بیشتر مردم برای انجام تست و غربالگری خبر داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اشاره‌ای هم به برنامه واکسیناسیون کرونا در استان داشت و با بیان اینکه تاکنون ۱۰ هزار و ۳۰۰ دُز واکسن در استان تزریق شده افزود: محموله جدیدی هم به تازگی به استان تحویل شده که با اولویت کادر بهداشت و درمان تزریق می‌شود.

او ادامه داد: محموله جدید کرونا ۱۵ هزار و ۷۰۰ دُز است که بر اساس اولویت‌هایی که وزارت بهداشت تعیین کرده تزریق می‌شود.

مرادی با بیان اینکه واکسیناسیون کادر بهداشت و درمان در حال انجام است، گفت: واکسیناسیون سالمندان هم در حال انجام است و واکسیناسیون جانبازان بالای ۵۰ درصد را هم شروع می‌کنیم و بعد از این‌ها اولویت با بیماران خاص است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.