سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون شهردار مشهد مطرح کرد:

پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی عملیات مهندسی رودخانه و درختکاری در حاشیه کشف رود

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد، از پیشرفت ۱۵ درصدی اجرای عملیات مهندسی رودخانه و درختکاری ۳۰۰ هکتاری در محدوده ۵۴ کیلومتر از رودخانه کشف رود، در مجاورت حریم شهر مشهد خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته به منظور احیای رودخانه تاریخی کشف رود، آزادسازی بستر، حریم و درختکاری در حاشیه این رودخانه تاریخی است که این موضوع از زمان آغاز عملیات اجرایی ساماندهی کشف رود به طور ویژه‌ای مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفته است.

او  افزود: از سال گذشته با اعتباری بالغ برهزار و ۴۴۰ میلیارد ریال، این عملیات به صورت ویژه حد فاصل تقاطع کشف رود با پل شاهنامه تا کنارگذر شمالی، به طور ۵۴ کیلومتر در دستور کار قرار گرفته است و تاکنون پیشرفت فیزیکی ۱۵ درصدی داشته است.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد  ادامه داد: در این کلان پروژه، با استفاده از مطالعات مهندسی رودخانه و بهره گیری از نظریات کنسرسیومی متشکل از نهاد‌های متولی و مرتبط، بستر رودخانه به طور کامل آزاد سازی شده و پس از اجرای جداره‌های رودخانه با استفاده از اصول مهندسی رودخانه، حاشیه رودخانه نیز درختکاری می‌شود.

یعقوبی بیان کرد: در طرح درختکاری حاشیه کشف رود، با استفاده از مطالعات مشاور از گونه‌های کاملا بومی و منطبق با شرایط آب و هوایی مشهد و کم آب طلب استفاده می‌شود و این حجم از درختکاری می‌تواند در آینده‌ای نزدیک این منطقه را به یکی از مقاصد گردشگری و تفرجگاهی شهروندان تبدیل کند.

معاون شهردار مشهد تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، با اجرای ۳۰۰ هکتار درختکاری در حاشیه‌ی کشف رود طی سال جاری، میزان درختکاری شده در حاشیه کشف رود به ۴۸۰ هکتار خواهد رسید که ظرفیت اکولوژیک بسیار مناسبی را در شمال شهر مشهد برای زندگی گونه‌های گیاهی و جانوری فراهم می‌سازد.

انتهای پیام//ف.غ

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.