سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه ۵۵ هزار تن زباله در شهرکرد

سالانه ۵۵ هزار تن زباله در شهرکرد تولید می‌شود که ۱۹.۷ درصد آن قابلیت بازیافت دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، داوود مومنی رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شهرکرد گفت: برای اجرای طرح جمع‌آوری، ساماندهی و دفن پسماند در مرکز چهارمحال و بختیاری امسال ۲۵۰ میلیارد ریال از اعتبارات ۱۴۰۰ شهرداری تخصیص داده شد.

او افزود: به زودی فراخوان مربوط به انتخاب پیمانکار بخش خصوصی برای اجرای طرح جمع‌آوری، ساماندهی و دفن پسماند در شهرکرد اعلام می‌شود.

مومنی با اشاره به تولید سالانه ۵۵ هزار تن زباله در مرکز استان اضافه کرد: از این میزان ۷۵ درصد زباله تَر و ۲۵ درصد زباله خشک است که ۱۹.۷ درصد آن قابلیت بازیافت دارد.


بیشتر بخوانید


او سرانه زباله تولیدی زباله هر شهروند شهرکردی را روزانه ۷۲۵ گرم اعلام کرد و ادامه داد: روزانه ۱۵۰ تن انواع زباله شامل ۱۳۵ تن زباله خانگی و ۱۵ تن زباله غیرخانگی در مرکز چهارمحال و بختیاری تولید و دفن می‌شود.

مومنی گفت: عملیات اجرایی احداث شهرک بازیافت در مرکز چهارمحال و بختیاری از سوی بخش خصوصی تاکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

او افزود: براساس برنامه‌ریزی انجام شده و وعده بخش خصوصی، این طرح تا پایان اردیبهشت امسال در زمینی به وسعت ۲۲ هکتار تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

مومنی اضافه کرد: با راه‌اندازی این طرح قابلیت بازیافت ۲۴۰ تن زباله در شبانه روز وجود دارد که علاوه بر شهرکرد، نیاز سایر شهر‌های اطراف مرکز چهارمحال و بختیاری را برطرف می‌کند.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.