سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرونا و کمک ۵ میلیاردی صنایع استان مرکزی به پویش "نفس"

انجمن پیشگامان صنعت استان مرکزی ۱۰۰ کپسول اکسیژن به حوزه سلامت اهدا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، با توجه به گسترش شیوع کرونا و در راستای نیاز فوری و مبرم حوزه سلامت استان مرکزی به اکسیژن، برای درمان بیماران مبتلا به کرونا، پویش" نفس" در استان راه اندازی شده است.

در همین راستا و با توجه به کمبود کپسول اکسیژن در مراکز درمانی انجمن پیشگامان صنعت استان مرکزی ۱۰۰ کپسول اکسیژن با هزینه ۵ میلیارد ریال خریداری و به حوزه سلامت استان اهدا کرد.

مهدیانی از اعضای انجمن پیشگامان صنعت استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،   با بیان اینکه این کار در راستای کمک به حوزه سلامت و بهداشت و درمان صورت گرفت گفت: ۱۰۰ کپسول اکسیژن دیگر هم بزودی از طرف این انجمن برای کمک به بیماران کرونایی استان مرکزی اهدا خواهد شد.

  جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک هم گفت: در موج چهارم کرونا و با توجه به حجم بالای مراجعان و بستری ها، برای تامین اکسیژن مراکز درمانی استان مرکزی با مشکل جدی تامین اکسیژن مواجهند.

جمالیان افزود: سرعت بسیار بالای انتقال و افزایش مبتلایان، آمار بستری و مرگ و میر به شدت افزایش یافته و مراکز درمانی استان در وضعیت بحرانی به خصوص در زمینه تامین اکسیژن که اصلی‌ترین درمان بیماری کرونا است قرار دارند.

او اضافه کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت بیمارستان‌ها و پیش بینی پر شدن نفاهتگاهی که در حال احداث است، به شدت به کپسول اکسیژن نیاز داریم و با را ه اندازی پویش "نفس"در صدد رفع این کمبود هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از مردم، صنایع و نیرو‌های مسلح و همه شخص حقیقی و حقوقی خوایت در این زمینه دانشگاه علوم پزشکی اراک و مبتلایان را یاری کنند.

انتهای پیام / ج

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.