سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد قاطع قضایی با روزه‌خواری در ملاء عام

دادستان نهاوند از برخورد قاطع دستگاه قضایی با روزه‌خواران در ملأ عام خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان عباس آزادبخت، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان نهاوند گفت: بر اساس ضوابط قانونی حاکم در ماه مبارک رمضان با کسانی که اقدام به روزه خواری و یا تظاهر به این عمل در ملا عام می‌کنند برخورد قضایی می‌شود.

او افزود: برای ایجاد نظم و انضباط وحفظ کرامت و حرمت ماه مبارک رمضان و احترام به حقوق شهروندی و اعتقادات مقدس دینی و فرهنگی مردم، نظارت‌های ویژه‌ای را در این ماه مبارک در دستور کار قرار داریم.

دادستان نهاوند گفت: افرادی که بدون توجه به حرمت ماه مبارک رمضان در مکان‌های عمومی روزه‌خواری کنند براساس ماده ۶۳۸ قانون مجازات اسلامی (تعزیرات) مصوب ۱۳۷۵، مجرم محسوب می‌شوند و به حبس از ۱۰ روز تا دو ماه یا تا ۷۴ ضربه شلاق، محکوم خواهند شد.

آزادبخت بیان کرد: دستورات قضایی لازم به پلیس و نیرو‌های انتظامی و ضابطان قضایی برای برخورد با روزه خواری و تظاهر به روزه خواری و همچنین اخلال در نظم از این طریق نیز ارائه شده است.

او ادامه داد: به هیچ عنوان هیچ رستوران، طباخی و اغذیه فروشی و همچنین سایر مراکزی که تهیه و توزیع غذا دارند در روز های ماه رمضان  و ساعات روزه داری  به هیچ وجه حق طبخ ندارند و هیچ رستورانی حق باز بودن را ندارد و دستورات لازم قضایی و قانونی را در این زمینه صادر شده است.

دادستان نهاوند گفت: بدون استثنا باید به قانون و حقوق شهروندی و اعتقادات فرهنگی و مذهبی مردم نهایت احترام گذاشته شود، و بی هیچ گونه چشم پوشی و مدارایی در این زمینه با کسانی که بخواهند قانون را نادیده بگیرند برخورد قاطع می‌شود.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.