سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لغو اعزام دو ناو جنگی آمریکا به دریای سیاه

آمریکا از تصمیم خود برای اعزام دو ناو جنگی به دریای سیاه منصرف شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، منابع خبری ترکیه از لغو برنامه اعزام دو ناو آمریکایی به دریای سیاه خبر دادند.

پیشتر اعلام شده بود ترکیه مجوز عبور دو ناو جنگی آمریکایی "روزولت" و "دوناد کوک" از تنگه بسفر به دریای سیاه را صادر کرده و قرار بود این دو ناو جنگی روز پنجشنبه (۱۵ آوریل - ۲۶ فروردین) از این گذرگاه عبور کنند و تا تاریخ ۵ ماه مه میلادی (۱۵ اردیبهشت) در دریای سیاه مستقر شوند.

رسانه‌های ترکیه اعلام کردند سفارت آمریکا با ارسال یادداشتی به وزارت خارجه ترکیه، درخواست عبور دو ناو آمریکایی از تنگه بسفر را پس گرفته است. رسانه‌های ترکیه، علت این انصراف را عقب نشینی واشنگتن در قبال مسکو پس از افزایش حضور ناوشکن و کشتی‌های جنگی روسیه در دریای سیاه ارزیابی کرده اند.

پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد شمار زیادی از کشتی‌های جنگی این کشور برای اجرای رزمایش نظامی وارد دریای سیاه شدند.

این وزارتخانه افزود: هواپیماها، بالگرد‌های نظامی و سامانه‌های پدافند هوایی در این رزمایش در دریای سیاه مشارکت دارند.

روسیه روز سه شنبه به آمریکا هشدار داد کشتی‌های جنگی خود را از شبه جزیره کریمه دور نگه دارد. مسکو با تاکید بر این که استقرار کشتی‌های جنگی آمریکا در دریای سیاه یک اقدام تحریک آمیز است، هشدار داد به نفع آمریکا است که کشتی‌های جنگی خود را از شبه جزیره کریمه دور نگه دارد.

قرار بود دو کشتی نیروی دریایی آمریکا این هفته عازم دریای سیاه شوند. شبه جزیره کریمه اوکراین نیز که روسیه آن را در سال ۲۰۱۴ ضمیمه خاک خود کرد، در این آب‌ها قرار دارند. سرگئی ریابکوف، معاون وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرد: "کشتی‌های جنگی آمریکا در سواحل ما کاری برای انجام دادن ندارند. استقرار آن‌ها در این منطقه صرفا یک اقدام تحریک آمیز است. آن‌ها با اعصاب ما بازی می‌کنند و می‌خواهند نیرو‌های ما را آزمایش کنند، اما موفق به این کار نخواهند شد. به نفع آمریکا است که از شبه جزیره کریمه و سواحل ما در دریای سیاه دور باشد. "

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.