ایران و اوکراین؛ محور گفت‌وگو‌های آمریکا و اروپا

وزرای خارجه آمریکا، فرانسه، انگلیس، آلمان و ایتالیا طی دیداری در بروکسل درباره موضوعات مختلفی از جمله ایران و اوکراین به رایزنی پرداختند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که بمنظور شرکت در نشست سازمان پیمان آتلانتیک شمالی به بروکسل سفر کرده است با انتشار پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر از دیدار با وزرای خارجه فرانسه، آلمان، انگلیس و ایتالیا خبر داد.

وی با بیان اینکه با ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس و لوئیجی دی‌مایو وزیر خارجه ایتالیا دیدار کرده است، گفت: طی این دیدار‌ها درباره موضوعاتی همچون اوکراین، روسیه، ایران و یمن به رایزنی و گفتگو پرداختم.

بلینکن تاکید کرد: همکاری‌هایی که فراتر از آتلانتیک صورت می‌گیرید در جهت دفاع از ارزش‌ها و منافع مشترک امری لازم و ضروری محسوب می‌شود.

از سوی دیگر نیز وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در این راستا نوشت: وزرای خارجه اروپایی و بلینکن ضمن تاکید بر استقلال و تمامیت ارضی اوکراین از خویشتن‌داری این کشور در برابر اقدامات روسیه تشکر کردند.

در این بیانیه ضمن متهم کردن روسیه به متمرکز کردن نیرو‌های نظامی خود در مرز اوکراین و حملات به خط تماس بین دو کشور، بر لزوم تنش‌زدایی فوری از سوی روسیه تاکید شده است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: بروکسل ، بلینکن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار