سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف بیش از ۱۰ تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی در چهارمحال و بختیاری

بیش از ۱۰ تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی در بازرسی‌های طرح سلامت نورزی در استان چهارمحال و بختیاری کشف شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سید راشد جزایری رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری و معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از کشف و معدود سازی ۱۰ هزار و ۴۲۰ کیلوگرم مواد غذایی فاسد از ۲۵ اسفند ۹۹ تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ در قالب طرح سلامت نوروزی ۱۴۰۰ در این استان خبر داد.

او افزود: برنامه سلامت نوروزی، همه ساله به منظور پیشگیری و کاهش بار بیماری‌های مرتبط با محیط از جمله بیماری‌های منتقله از طریق آب و غذا و کنترل اپیدمی بیماری‌ها در جامعه با نزدیک شدن به ایام نوروز برگزار می‌شود.


بیشتر بخوانید


جزایری اضافه کرد: برنامه تشدید نظارت‌ها و کنترل عوامل محیطی با عنوان برنامه سلامت نوروزی در این دانشگاه با حضور فعال بازرسان بهداشت محیط و حرفه‌ای از ۲۵ اسفند ماه تا ۱۵ فروردین ماه امسال اجرا شد.

او ادامه داد: برنامه سلامت نوروزی در ایام تعطیل و غیر تعطیل همه روزه در سطح استان با حضور ۱۸۰ بازرس بهداشت محیط و تعداد ۱۹ اکیپ ثابت و سیار مجهیز به یونیفرم و تجهیزات پرتابل و با بهره گیری از دفاتر خدمات سلامت و تقویت تیم نظارتی شهید سلیمانی اجرا شد.

جزایری گفت: اهم فعالیت‌های این طرح شامل ۲۶۷ مورد بازرسی از مراکز اقامتی (هتل، متل، مهمانسرا، مهمانپذیر و ...) و ۲۶۶ مورد بازرسی از جایگاه‌های سوخت بود.

او از معرفی ۱۶ جایگاه سوخت که مرتکب تخلفات بهداشتی شده بودند به مراجع قضایی خبر داد و افزود: در همین راستا از ۱۰۸ پایانه مسافربری درون شهری و برون شهری بازرسی به عمل آمد.

جزایری همچنین، تعداد کل مراکز تهیه و توزیع و عرضه و فروش مواد غذایی بازرسی شده را ۱۰ هزار و ۲۰۷ مورد اعلام و از معرفی ۳۳۱ مرکز متخلف به مراجع قضایی و پلمب ۱۳ مورد از این مراکز خبر داد.

او، کل اماکن عمومی بازرسی شده را دو هزار و ۲۵۳ مورد اعلام کرد و افزود: ضمن معرفی ۷۸ امکنه عمومی به مراجع قضایی، طی این مدت ۳۸ امکنه پلمپ شد.

جزایری در پایان تعداد کل بازرسی‌های انجام شده را ۱۳ هزار و ۱۰۱ مورد و تعداد کل موارد معرفی شده به مراجع قضایی و پلمب شده را به ترتیب ۴۲۹ و ۵۱ مورد اعلام کرد.

انتهای پیام/ف

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.