سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماه رمضان راهی به سوی خداوند

کارشناس مذهبی گفت: کسانی که طالب نزدیکی به خداوند هستند باید از ماه مبارک رمضان استفاده تمام را ببرند، زیرا این ماه راهی به سوی خداوند تبارک است.

محمد ابراهیمی پور کارشناس مذهبی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت: امام سجاد (ع) در یک فراز  از چهل و چهارمین دعای کتاب صحیفه سجادیه، در هنگام آغاز ماه رمضان اینگونه می‌فرمایند: شکر و سپاس خداوندی را که راه‌های احسان خویش را بر ما گشود و سپاس خدایی را که یکی از این راه‌ها را ماه رمضان و ماه صیام قرار داد پس کسانی که طالب نزدیکی به خداوند و رضای او هستند که غایت و هدف خلقت است  باید از این ماه استفاده تمام را  ببرند، زیرا این ماه راهی به سوی خداوند تبارک و تعالی است.

او در ادامه افزود: امام سجاد (ع) در فراز دیگر دعا  از خداوند درخواست می‌کنند که شناخت فضیلت این ماه و بزرگداشت حرمت آن را به ایشان الهام کنند که خود این فراز نشان عظمت وارزشمندی این ماه است.

حجت الاسلام ابراهیمی پور اظهار داشت: مرحوم سید بن طاووس در کتاب اقبال الاعمال می‌فرماید: ماه رمضان بر باقی ما‌ه ها مقدم است و دلایلی نیز بر این گفته خویش اقامه می‌کند از جمله اینکه تنها ماهی که نام آن در قرآن شریف ذکر شده ماه رمضان است و اینکه شب قدر در این ماه قرار داده شده و ادله  عقلی و نقلی دیگری بر این سخن ذکر می‌کند.

کارشناس مذهبی  تصریح کرد: ماه رمضان به نقل از معصومین (ع) ماه خداوند بوده و میزبان خود خدا است و از  طرفی از آداب مهمانی آن است که صاحب خانه حضور داشته باشد و مهمانان خویش را اکرام کند پس قطعا میزبان حضور دارد آن هم چه میزبانی؟ آیا میزبانی بهتر از خداوند رحمن، رحیم، کریم و رئوف وجود دارد؟ در این ماه همه چیز برای طالب و سالک مهیا است بنابراین بنده و طالب حق باید به فکر باشد و طلب کند  تا در این ماه که مقدرات رقم می‌خورد به فضل الهی بهترین امور برای او تقدیر شود.

او بیان داشت: از طرفی روشن است انسان وقتی می‌خواهد در محضر بزرگی حاضر شود  مقدماتی را انجام می‌دهد و کار‌هایی را ترک می‌کند خوب اگر میزبان خداوند تبارک و تعالی باشد نیاز است که انسان خود را صفا دهد ماه رجب، شعبان و اعمال توصیه شده در آنها به منزله مقدمه‌ای برای ورود به این ماه و مهمانی خداوند تبارک و تعالی بودند و زمان خوبی برای صفا و جلاء دادن دل بود  ان شاء الله که همه شیعیان از این ۲ ماه نهایت استفاده را برده اند.

حجت الاسلام ابراهیمی پور گفت: ائمه معصومین علیهم السلام برای  ماه رمضان اعمالی  از جمله ترک محرمات، قرائت قرآن، صله رحم، اطعام دادن، کمک به فقراء، دعا، توبه از گناهان، استغفار و یاری ایتام را توصیه کرده اند.

کارشناس مذهبی با بیان اینکه طالب رضای خدا باید در انجام این امور و هر کاری خیری در این ماه شتاب کند، باشد که خداوند مهربان و رئوف منت نهد ونظری کند و دل او را جلاء و صفاء دهد، اظهار کرد: چه خوب است در این ماه عزیز که راهی به سوی الله  و ماه مهمانی خدا است همه ما  شیعیان فرج آقا امام زمان ارواحنا له الفداء را از خداوند درخواست کنیم که مهمترین حاجت فرج مولای غریب و مظلوممان است.

انتهای پیام/ی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.