سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش نرخ بیکاری در پاییز و زمستان ۹۹/ اصفهان معضل بیکاری ندارد!

معاون اشتغال و کارآفرینی اداره‌کل‌ تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌ اصفهان گفت: نرخ بیکاری استان اصفهان در بهار و تابستان ۹۹ بالاتر از میانگین کشوری بود ولی در پاییز و زمستان از میانگین کشوری پایین‌تر آمد.

حسین باقری معاون اشتغال و کارآفرینی اداره کل‌تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،گفت: ما معضل بیکاری در استان نداریم، زیرا فرصت‌هایی شغلی داریم که بنابر دلایل مختلف خالی هستند. یکی از این دلایل می‌تواند بحث مهارت باشد که گاهی افراد فاقد مهارت‌های لازم هستند.

او افزود: از دلایل دیگر در بعضی مشاغل انگیزه شغلی پایین است که به عنوان مثال کارگر باید مسیر طولانی را طی کند تا حداقل دستمزدی را دریافت کند و همچنین موضوع دیگر نگرش افراد بیکار است که تمایل دارند در مشاغل راحت مشغول به کار شوند؛ بنابراین ما بیکاری در جامعه داریم، اما به عنوان معضل تلقی نمی‌شود، اما برآیند ما این هست که وضعیت اقتصادی امسال بهتر خواهد شد.

باقری با اشاره به جمعیت شاغلان استان در سال ۹۹ گفت: نسبت اشتغال سال ۹۹ در بهار ۳۶.۳، تابستان ۳۷.۴، پاییز ۳۶.۶ و زمستان ۳۷.۳ بوده است و خوشبختانه تعداد شاغلان در زمستان رشد داشته است.

او تصریح کرد: وضعیت اشتغال در سال جدید متاثر از رویکرد‌های سیاسی و روابط تجاری است. همانطور که در سال‌های گذشته در بعضی از واحد‌هایی که رکود داشتیم مانند صنعت ساختمان، سرامیک و...، چون نرخ دلار افزایش پیدا کرد رونق گرفتند و محصولاتشان صادر شد و از حالت رکود خارج شدند که متاثر از فعالیت‌های اقتصادی است.

انتهای پیام/م

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.