سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استفاده بیش از ۵ ساعت در روز از برنامه‌های موبایل در برخی مناطق دنیا

طبق گزارشات منتشر شده میزان جهانی استفاده از برنامه‌های تلفن همراه برابر با ۴.۲ ساعت در روز است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، با گسترش استفاده از تلفن‌های همراه، استفاده از شبکه‌های اجتماعی نیز بین مردم رواج بیشتری یافته است. با هوشمند شدن اغلب کار‌های مردم و خدمات دولتی مثل بانک‌ها یا در شرایط کرونایی، مجازی شدن آموزش ها، کاربران گوشی‌های هوشمند در سراسر جهان ترغیب به استفاده از برنامه‌های موبایل شده و آن‌ها ساعات زیادی از شبانه روز خود را صرف استفاده از این برنامه‌ها می‌کنند.


بیشتر بخوانید


برزیل پرچمدار استفاده از برنامه‌های موبایل در دنیا

طبق آخرین اطلاعات شرکت تحلیلی App Annie، میانگین جهانی زمان صرف شده در برنامه‌های موبایل اکنون به ۴.۲ ساعت در روز رسیده، این در حالی است که در مقایسه با دو سال گذشته این زمان مصرف به بیش از ۳۰ درصد افزایش یافته و در برخی مناطق، میانگین حتی از این عدد نیز بیشتر است. برای نمونه، کاربران در برزیل، کره جنوبی و اندونزی اکنون به طور متوسط بیش از پنج ساعت در روز را به استفاده از برنامه‌های موبایل اختصاص می‌دهند. در هند، زمان صرف شده در این برنامه‌ها در مقایسه با مدت مشابه در سال ۲۰۱۹، در سال ۲۰۲۱ حدود ۸۰ درصد افزایش یافته است.

یک نکته جالب در اینجا این است که مصرف کنندگان در ایالات متحده اکنون زمان بیشتری را در استفاده از این برنامه‌ها نسبت به تماشای تلویزیون می‌گذرانند. داده‌های App Annie به دلایلی فقط شامل تلفن‌های Android است.

برای پیگیری بهتر روی این موضوع که چه چیزی باعث افزایش مصرف برنامه‌های موبایل می‌شود، باید نگاهی به فهرست برنامه‌های برتر Break App Annie انداخت تا رشد سه ماهه چهارم در App Store و Google Play را مشاهده کرد. همانطور که در نمودار دیده می‌شود برنامه‌های پیامرسان مانند تلگرام و سیگنال و همچنین برنامه Master VPN بین کاربران محبوب هستند. وقتی اوایل سال جاری میلادی ایلان ماسک استفاده از سیگنال را پیشنهاد داد، میزان دانلود این برنامه بین کاربران رشد بیشتری پیدا کرد.

گفتنی است، شرکت تحلیلی App Annie اعلام کرد که مصرف کنندگان صرفاً در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۳۲ میلیارد دلار صرف برنامه‌های موبایلی کرده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.