سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جاده‌های خراسان جنوبی همچنان بوی مرگ می‌دهند/ اینجا مرگ از روبرو می‌آید

قصه پر غصه تصادفات مرگبار در جاده‌های غیر استاندارد خراسان جنوبی گویا تمامی ندارد و هفته‌ای نیست که شاهد داغدار شدن خانواده‌ها نباشبم.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  روزی نیست که که خبری از تصادفات جاده‌ای خراسان جنوبی شنیده نشود؛ هفته گذشته ۶ نفر در یک تصادف کشته شدند و روز گذشته هم یک خانواده ۵ نفری، قربانی جاده‌های مرگ شدند.

تصادفی که در آن از ۶ سرنشین پراید تنها یک فرزند کوچک جان سالم به در برد و بار دیگر خانواده‌ها را داغدار کرد.

این تصادف مرگبار در ۵ کیلومتری محور بیرجند – زاهدان درست در جایی اتفاق افتاد که جاده دوطرفه، کم عرض و عبور خودرو‌های سنگین در آن زیاد است.

خودروی پراید در حال سبقت گرفتن، با دیدن پلیس ناگهان بر می‌گردد و اتفاقی وحشتناک می‌افتد؛ پراید با دو دستگاه تریلر برخورد کرد و فاجعه رخ داد.

سه کیلومتر بیشتر نیست، پر تردد و حادثه ساز!

اولین بار نیست که جاده‌های دوطرفه خراسان جنوبی قربانی می‌گیرند، در ۱۰ روز گذشته تنها در دو حادثه رانندگی ۱۱ نفر کشته شده اند و با وجود اذعان مسئولان به حادثه خیز بودن بیشتر محور‌های استان، اما دوبانده سازی آن‌ها به کندی پیش می‌رود.

یکی از رانندگان بیرجندی که در حال تردد در کمر بندی حادثه خیز فرودگاه بیرجند است به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان می‌گوید: بار‌ها برایم اتفاق افتاده که پشت تریلر‌ها و کامیون‌های زیادی افتاده ام، کاری هم نمی‌شود کرد؛ جاده دو طرفه است و نمی‌توان سبقت گرفت

راننده دیگری که شاهد صحنه تصادف دردناک روز گذشته بوده نیز می‌گوید: با وجودی که در کمر بندی منتهی به فرودگاه بیرجند تصادفات زیادی اتفاق می‌افتد، اما مسئولان کمتر به این موضوع رسیدگی می‌کنند و تنها وقتی حادثه‌ای اتفاق می‌افتد به یکباره پیدایشان می‌شود.

ایمن سازی کمربندی حادثه خیز فرودگاه، نیازمند ۷۰ میلیارد تومان اعتبار


کمربندی خطرساز فرودگاه بیرجند، درست در حدفاصل محور‌های دوبانده بیرجند - مشهد و بیرجند - زاهدان قرار گرفته است؛ ۳ کیلومتر از کمربندی دوطرفه است و بیشتر حوادث مرگبار هم در این نقطه اتفاق می‌افتد.

مودی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی خراسان جنوبی درباره یک طرفه کردن این محور به خبرنگار ما می‌گوید:عملیات اجرایی حذف نقطه حادثه خیز تقاطع غیر هم سطح غدیر و دوبانده سازی ۳ کیلومتر آن را به زودی شروع می‌کنیم که امیدواریم تا پایان امسال به بهره برداری برسند.

خراسان جنوبی استانی پهناور و کویری است که طول راه‌های آن بیش از ۱۷ هزار کیلومتر است.

در ۸ سال گذشته ۴۱۰ کیلومتر باند دوم در استان به بهره برداری رسیده و ۶۴۰ کیلومتر بزرگراه نیز در حال اجراست.

هر چند وسعت و پهناوری خراسان جنوبی، عملیات دوبانده‌سازی را پرهزینه و گاهی زمان‌بر کرده، اما ضروری است مسئولان با توجهی ویژه، حذف نقاط حادثه خیز و دوبانده سازی محور‌های ترانزیتی را شتاب بیشتری دهند تا بیش از این شاهد قربانی شدن انسان‌های بی تقصیر در جاده‌ها و داغدار شدن خانواده‌ها نباشیم.

انتهای پیام/ک

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۰۲ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
محور دیهوک - راور از همه جا خطر ساز تره... تردد تریلی ها خیلی زیاد و هر لحظه احتمال تصاف هست/ مسئولان به فکر دوبانده کردن این جاده هم باشند
ناشناس
۱۸:۳۰ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
۲۰ کشته بر اثر تصادف ۱۶ تا بر اثر کرونا
آمار خراسان جنوبی در فرودین امساله
ناشناس
۱۸:۲۷ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
رانندگی تو جاده های دوطرفه خیلی سخته کاش زودتر همه راه ها دوبانده بشه
ناشناس
۱۸:۱۴ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
تشکر ایکاش مسئواین امر خارج از فشارهای سیاسیون وبر اساس اولویت در این حوزه اقدام کنند
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
محور بیرجند قاین خیلی خرابه توروخدادوبانده کنید
ناشناس
۱۶:۰۱ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
تصادفات جاده ای در فروردین امسال،بیشتر از کرونا جان مردم رو گرفت...ای کاش مسئولان کمی به خودشون بیان و برای دوبانده کردن جاده ها اقدامی عملی بکنن
ناشناس
۱۰:۱۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
متأسفانه چیزی که بی ارزشه جون آدمهاست...چند ساله داد می زنیم فکری برای جاده های خطرناک خراسان جنوبی بردارین...نمیگیم کار انجام نمیشه اما خیلی کند پیش میره
ناشناس
۰۹:۵۶ ۲۰ فروردين ۱۴۰۰
تو رو خدا یه فکری برای دوبانده کردن جاده های استان بکنین...تا کی باید شاهد داغدار شدن خانواده ها بشیم...مگر این بیچاره ها چه گناهی دارن که باید قربانی بی تدبیری ها بشن