سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

جولان کنه گرد آلود در نخلستان‌های جنوب کشور/ ناپایداری جوی و رعد و برق در ارتفاعات زاگرس

حقیقت گفت: این روز‌ها نخلستان‌های جنوب کشور مکانی برای جولان کنه‌های گرد آلود شده‌ است.

مسعود حقیقت مدیر کل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: هفته گذشته در مناطق جنوبی کشور شاهد سرمازدگی باغات پسته بودیم.

او با بیان توصیه‌هایی در خصوص مقابله با سرمازدگی به پسته کاران افزود: اگر ۵٠ درصد برگ‌های پسته از بین رفته پسته کاران آبیاری را متوقف کنند، ولی چنانچه میزان آسیب کمتر از ۵٠ درصد است آبیاری سبک توصیه می‌شود.


بیشتر بخوانید

جوی آرام در اغلب مناطق کشور/ بارش پراکنده در برخی نقاط استان‌های ایلام و لرستان


او تصریح کرد: این روز‌ها کشاورزان در نخلستان‌های مناطق جنوبی کشور درگیر مقابله با آفت کنه گرد آلود هستند. با پایش این آفت در صبح یا غروب عملیات سم پاشی را انجام دهند.

حقیقت ادامه داد: در استان‌های جنوبی، مزارع کشاورزان بوشهری و خوزستانی میزبان ملخ‌های مهاجر است که باید نسبت به پایش این آفت اقدام کنند و به نزدیکترین اداره جهاد کشاورزی منطقه خود مراجعه و اطلاع رسانی کنند.

او توصیه‌هایی هم به گلخانه داران در مناطق جنوبی و مرکزی داشت و گفت: نور ورودی گلخانه را کنترل کنید، چنانچه نور زیاد باعث آسیب به گیاهان می‌شود با رنگ پاشی آب آهک رقیق شده نور ورودی به گلخانه را کم کنید.

او با اشاره به احتمال ناپایداری جوی و رعدوبرق در ارتفاعات زاگرس به عشایر در آن مناطق هشدار داد و تاکید کرد: عشایر در منطقه زاگرس کوچ را متوقف کنند، در غیر اینصورت برای چرای دام به ارتفاعات نروند و در حاشیه رودخانه‌های فصلی اتراق نکنند.

مدیر کل مرکز پایش هواشناسی کشاورزی کشور گفت: کینوا کاران در مناطق مرکزی و جنوبی در صورت دسترسی به آب کافی نسبت به آبیاری محصول خود اقدام کنند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.