مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به وزش باد شدید در نیمه شرقی به گلخانه داران توصیه می‌شود که مراقب سازه‌های گلخانه‌ای خود باشند.

مسعود حقیقت مدیر کل شبکه پایش هواشناسی کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از استمرار بارش پراکنده در برخی نقاط خبر داد و گفت: امروز در استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، ساحلی خزر، ارتفاعات البرز، شرق یزد، اصفهان و برخی نقاط کرمان بارش پراکنده برف و باران انتظار می‌رود، همچنین در این مناطق کولاک برف و کاهش محسوس دما رخ می‌دهد.

او افزود: امروز در تهران، البرز، قزوین، فارس، بوشهر و هرمزگان وزش باد شدید انتظار می‌رود که در برخی مناطق همراه با گرد و خاک است.

حقیقت با اشاره به اینکه سامانه بارشی از کل کشور خارج می‌شود، بیان کرد: بنابر نقشه‌های هواشناسی از دوشنبه تا پایان هفته روند افزایش دما را در کشور شاهد هستیم.


بیشتر بخوانید


مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی ادامه داد: با توجه به وزش باد شدید در نیمه شرقی به گلخانه داران توصیه می‌شود که مراقب سازه‌های گلخانه‌ای خود باشند.

او در توصیه‌ای به دامداران گفت: با توجه به شرایط جوی و احتمال سوز باد در مناطقی که بارش برف داشتیم، به دامداران توصیه می‌شود که از رفتن به ارتفاعات و چرای دام اجتناب کنند.

حقیقت ادامه داد:کشاورزان مناطق جنوبی که قصد کشت کینوا را دارند، تا پایان اسفند در مناطق جنوبی کشور و استان‌های قم و سمنان فرصت کشت دارند.

کاهش ۳۴.۷ درصدی بارش نسبت به دوره نرمال

این مقام مسئول درباره آخرین وضعیت بارش کشور بیان کرد: بنابر آخرین آمار متوسط بارش کشور از ابتدای سال زراعی تا روز گذشته ۱۰۱.۲ میلی متر بوده که این امر کاهش ۴۰.۷ درصدی بارش نسبت به سال قبل و ۳۴.۷ درصدی دوره نرمال بلندمدت را نشان می‌دهد.

حقیقت در پایان تصریح کرد: بنابر مدل‌های اقلیمی طی روز‌های آتی و هفته اول فروردین بارش چندانی در مناطق مختلف کشور نداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار