سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بایدن بسته اجرایی در زمینه کنترل تسلیحاتی را رونمایی می‌کند

کاخ سفید از رونمایی طرح جو بایدن برای محدود کردن خشونت‌های مسلحانه در آمریکا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه پولیتیکو، انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا فردا پنجشنبه، بسته اقدامات اجرایی خود برای محدود سازی خشونت‌ها با سلاح گرم را رونمایی کند.

نشریه پولیتیکو به نقل از چهار منبع آگاه از این مسأله نوشت که انتظار می‌رود این طرح فردا در کاخ سفید رونمایی شود. به نوشته این نشریه، این خبر در حالی منتشر می‌شود که نزدیک به سه ماه از روی کار آمدن بایدن می‌گذرد؛ مسأله‌ای که بر اساس این گزارش، برای فعالانی که می‌خواستند تا رئیس جمهور جدید آمریکا به تعهد انتخاباتی اش در قبال خشونت با سلاح در نخستین روز کاری اش جامه عمل بپوشاند، نوعی سرخوردگی به حساب می‌آید. این سرخوردگی پس از آن رو به فزونی رفت که سلسه تیراندازی‌هایی در کلرادو، جورجیا و کالیفرنیا به وقوع پیوست.

بر اساس این گزارش، طبق اعلام سه منبعی که با کاخ سفید در خصوص این طرح صحبت کرده اند، بایدن قرار است دولت آمریکا را مسئول آغاز روند الزام خریداران سلاح‌های گرم غیر مجاز و سلاح‌های دست ساز که فاقد شماره سریال هستند، کرده تا سوابق آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد. انتظار می‌رود «مریک گرلند» دادستان کل آمریکا نیز به این طرح بپیوندد.

طبق اعلام نشریه پولیتیکو، دیگر اقدامات اجرایی طرح بایدن برای محدود سازی سلاح مشخص نیست، اما برخی ناظران حدس می‌زنند این اقدامات شامل ممنوعیت خرید سلاح گرم برای افرادی شود که به خشونت‌های داخلی علیه نزدیکانشان محکوم شده اند؛ همچنانکه انتظار می‌رود شامل دستورات فدرال در خصوص انجام اقداماتی برای نگهداری ایمن سلاح در خانه باشد.

گفتنی است هفته گذشته بیش از یکصد عضو دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن، از او خواستند تا در خصوص سلاح‌های گرم پنهان و تهاجمی به مانند آنچه در تیراندازی کلرادو استفاده شد و ۱۰ کشته برجای گذاشت، دست به اقدامی زند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.